اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌آیت‌الله ‌هاشم‌زاده:

حضور در انتخابات یک واجب شرعی است / مردم هیچ مشکلی با نظام ندارند

خبرگزاری فارس: نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم نظام را می‌خواهند اگر مشکلی هم است به خاطر من و امثال من است.

حضور در انتخابات یک واجب شرعی است / مردم هیچ مشکلی با نظام ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کمیسیون حقوق بشر اسلامی شمال‌غرب کشور، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه انتخابات در همه کشورهایی که داعیه دموکراسی دارند از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: اهمیت انتخابات در کشور ما نسبت به همه کشورهایی که در آنها انتخابات برگزار می‌شود، از اهمیت بیشتری برخوردار است در واقع حتی در کشورهایی که به ظاهر متمدن‌ترین و دموکرات‌ترین کشورها هستند و مهد دموکراسی تلقی می‌شوند هم قابل مقایسه نیست.
وی افزود: به این علت که در کشورهای دیگر انتخابات برگزار می‌شود و مسئولانشان سفره آن را می‌گسترانند و هرکسی که در آن شرکت می‌کند رای خود را به صندوق می‌اندازد و کسانی هم که شرکت نمی‌کنند اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد به عبارت دیگر آمدن و یا نیامدن مردم در پای صندوق رای هیچ پیام خاصی ندارد.
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی ادامه داد: زمانی که ما سفره انتخابات را پهن می‌کنیم و شرکت در انتخابات را به عنوان یک تکلیف شرعی و وظیفه دینی اعلام می‌کنیم و از مردم برای شرکت در آن دعوت می‌کنیم به این دلیل که نظام ما و انتخاباتی که در آن برگزار می‌شود متعلق به خود مردم است.
 وی گفت: در واقع نظام ما معتقد است که مردم خودشان باید در انتخابات شرکت کنند و حرف آخر را بزنند این اقدامات کارهای خوبی هم هست اما مسئله شرکت در انتخابات به هرحال در کشور ما به عنوان یک واجب شرعی مطرح می‌شود حتی مراجع معظم تقلید هم خودشان در انتخابات شرکت می‌کنند و هم بعضی از آنها شرکت در آن را واجب شرعی می‌دانند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: نتیجه اینکه ما با چنین تبلیغاتی اقدام به برگزاری انتخابات می‌کنیم و دارای چنین برداشتی از مسئله انتخابات هستیم و معتقدیم که نباید مردم نسبت به حضور خودشان در آن بی‌تفاوت باشند بنابراین حضور مردم ما در انتخابات دارای پیام مشخصی است این پیام به معنای این خواهد بود که مردم ما نظام و انقلاب را از برای خودشان می‌دانند و سیاست‌هایی که توسط نظام اعمال می‌شود را پذیرفته‌اند که حاضربه شرکت در انتخابات هستند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول