اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری سیریک:

اسکله چند منظوره سیریک مهمترین اسکله هرمزگان است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری سیریک گفت: در صورت بهره‌برداری از طرح‌های توسعه اسکله چند منظوره بندر سیریک این اسکله به یکی از مهمترین اسکله‌های شرق هرمزگان تبدیل می‌شود.

اسکله چند منظوره سیریک مهمترین اسکله هرمزگان است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان فلک‌ناز دهقانی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان سیریک که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد با برشمردن ظرفیت‌ها و مشکلات این شهرستان اظهار داشت: علاوه بر افتتاح فاز نخست اسکله چند منظوره بندر سیریک، عملیات احداث سایر فازها متوقف شده است.
وی ادامه داد: اگر تمام فازهای این اسکله افتتاح شود علیرغم حل مشکلات حوزه صادرات وواردات، می‌‌توانیم شاهد تحولات شگرف در منطقه باشیم.
وی با اشاره به پیشنهاد استاندار هرمزگان مبنی بر راه‌اندازی گمرک تخصصی در شهرستان سیریک افزود: همچنین اعمال معافیت گمرکی نیز می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی و اشتغال منطقه شرق استان را حل کند.
وی همچنین افزود: شهرستان سیریک در حوزه آب و کنترل روان آب‌ها نیز می‌تواند دارای ظرفیت‌های زیادی در صورت احداث سازه‌های آبگیر باشد.
وی ادامه داد: در صورت احداث سد مدنظر در این منطقه می‌توان به ظرفیت ذخیره 20 میلیون مترمکعب آب دست یافت و از این طریق علاوه بر تأمین آب مورد نیاز شهرستان به میزان کافی آب برای کشاورزی نیز در اختیار داریم.
وی همچنین از مقامات شیلات خواستار صدور مجوز صید برای صیادان شد و یادآور شد: در شهر سیریک حتی یک دستگاه تاکسی و یا مینی‌بوس نیز (در قالب حمل و نیز عمومی) برای جابجایی مردم وجود ندارد.
وی از استاندار هرمزگان درخواست کرد که ساز و کاری ایجاد کند که سیستم حمل و نقل جابه‌جایی شهروندان در شهر و حومه فعال شود.
دهقانی همچنین خواستار راه‌اندازی مجدد گمرک بندر کوهستک  شد و اظهار داشت: فعالیت‌های گمرکی در این بندر قدمتی 70 ساله دارد و این امر نشان از اهمیت بالای این بندر دارد.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در سه دور سفر رئیس جمهور به هرمزگان مجموعا 40 مصوبه در رابطه با توسعه شهرستان سیریک مصوب شده است، افزود: تعدادی از این مصوبات عملیاتی نشد، تعدادی دارای پیشرفت زیر 20 درصد و تعدادی نیز دارای پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول