اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خواستار شد:

راه‌اندازی گمرک تخصصی در سیریک

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان خواستار انجام بررسی‌ها با هدف ایجاد و راه‌اندازی گمرک تخصصی در راستای صادرات و واردات محصولات کشاورزی در سیریک شد.

راه‌اندازی گمرک تخصصی در سیریک
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان ابراهیم عزیزی دقایقی پیش در جمع مدیران کل این استان و شهرستان سیریک با اشاره به موقعیت ویژه بندری شهرستان سیریک اظهار داشت: بنادر این شهرستان در هرمزگان می‌توانند از موقعیت ویژه‌ای برخوردار باشند چرا که بنادر سیریک از جمله بنادری هستند که برای دسترسی به آب‌های آزاد شناورها نیازی به عبور از تنگه هرمز ندارند.
وی ادامه داد: طی بررسی‌های به‌عمل آمده مشکلات اشتغال که رقم نرخ بیکاری را در شهرستان سیریک به 16 درصد رسانده، مباحث برق رسانی و آبرسانی به روستاها و طرح‌های هادی روستایی از جمله مشکلات مهم این شهرستان است.
عزیزی با بیان اینکه، سیریک منطقه شرق هرمزگان و بویژه بنادری همانند کوهستک از دیرباز به عنوان مبادی ورودی کشور شناخته می‌شدند ابراز داشت می‌توان با فعال سازی هر چه بیشتر گمرکات با محوریت نگاه‌های نو، مردم منطقه را از ظرفیت دسترسی به آب‌های ‌آزاد هر چه بیشتر بهره‌مند ساخت.
وی از مسئولان خواست در بخش مسکن روستاییان نیز اقدام لازم را صورت دهند.
استاندار هرمزگان در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مهاجرت مردم از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ و از روستاها به شهرها همیشه مشکلاتی را در ابعاد مختلف پیش آورده است، افزود: اگر امروز کسانی مدعی کمک به بندرعباس هستند به آنها می‌گوییم که بزرگترین و حقیقی‌ترین کمک به بندرعباس برخوردارتر کردن مراکز شهرستان‌های استان است چرا که این امر سبب می‌شود از حاشیه‌نشینی و تمرکز جمعیتی در بندرعباس جلوگیری کنند.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه 15 درصد از کل اعتبارات کشور، اعتبارات تملک دارایی استانی تشکیل می‌دهد، افزود: برخی از مدیران تنها به اعتبارات استانی برای پروژه‌های خود چشم دارند این در حالی است که 85 درصد از اعتبارات کشور در دست وزارتخانه‌هاست.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول