اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 120 واحد؛

تنها ۴۰ واحد ریسندگی پشم در خمینی‌شهر فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان خمینی‌شهر گفت: از تعداد 120 واحد ریسندگی پشم در این شهرستان، فقط 20 واحد آن فعال هستند.

تنها ۴۰ واحد ریسندگی پشم در خمینی‌شهر فعال است
محمدتقی ترابی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان بیان داشت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از صنعت شهرستان خمینی‌شهر به بخش سنگ اختصاص پیدا کرده است.
وی با اشاره قدمت بیش از ۱۰۰ سال شهرستان خمینی شهر در صنعت سنگ کشور ادامه داد: در حال حاضر حدود 150 واحد سنگ‌بری و لایه بری و سنگ کوبی در خمینی شهر و اطراف این شهرستان مستقر است.
رئیس خانه صنعت و معدن خمینی شهر با اشاره به فعالیت واحد‌های تولیدی در بافندگی الیاف مصنوعی و پنبه اضافه کرد: تعدادی از این واحد‌های تولیدی در شهر درچه و تعدادی در خمینی شهر مستقرند که در حال حاضر تعداد بسیار محدودی از این واحدها در حال فعالیت هستند.
وی از مشکلات این صنایع سخن گفت و اظهار داشت: بیشترین درگیری واحدهای تولیدی بافندگی الیاف مصنوعی و پنبه، قیمت بالا در تهیه مواد اولیه است.
ترابی‌فر از صنعت ریسندگی پشم شهرستان خمینی شهر سخن گفت و اظهار داشت: ریسندگی پشم بخش دوم صنعت این شهرستان است که آمار نشان می‌دهد که 120 واحد تولیدی در خمینی‌شهر مستقرند اما در حال حاضر حدود 40 واحد از این تعداد فعال هستند.
وی با اشاره به مشکلات صنعت ریسندگی پشم تصریح کرد: دلیل کاهش تعداد این واحدهای ریسندگی نابسامانی وضعیت این صنعت است.
رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به دیگر واحدهای صنعتی اظهار داشت: در این شهرستان واحدهای صنعتی مختلفی در حوزه دیگ بخار، دستگاه تزریق پلاستیک، پنجره‌های MDF، ساخت تابلوهای برق صنعتی و دستگاه‌های پرسی ورق نیز مستقر و فعال هستند.
وی با اشاره به دو شهرک برق الکترونیک و صنایع غذایی شهرستان خمینی‌شهر گفت: پنج واحد تولیدی فعال و 15 واحد در حال مستقر شدن در این شهرک هستند و این در حالی است که در مورد شهرک صنایع غذایی و شهرک حوله بافان نیز فعالیتی صورت نگرفته است.
ترابی‌فر ادامه داد: شهرستان خمینی‌شهر دارای 300 واحد حوله بافی در منطقه آدریان است که مقرر شده بود در زمینه ساماندهی فعالیت واحد‌های حوله بافی اقداماتی صورت پذیرد که در حال حاضر به دست فراموشی سپرده شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول