اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با فارس

تحریم صنعت نفت و گاز ایران 'قیمت جهانی نفت' را شدیداً افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه صنعت نفت و گاز ایران سال‌هاست که به صورت غیررسمی تحریم شده‌ است، تحریم‌های جدید را همان تحریم‌های اعمال شده قبلی دانست و گفت: با تحریم صنعت نفت و گاز ایران قیمت جهانی شدیداً افزایش خواهد یافت.

تحریم صنعت نفت و گاز ایران 'قیمت جهانی نفت' را شدیداً افزایش می‌دهد
سید عماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای تحریم صنعت نفت و گاز کشورمان گفت: کشورمان به طور رسمی از سوی اتحادیه اروپا یا کشورهای دیگر تحریم نشده، ولی با این حال آنها سال‌هاست که ایران را به طور غیررسمی تحریم کرده‌اند.

وی در این زمینه افزود: اتحادیه اروپا، آمریکا و برخی کشورهای دیگر سال‌هاست که صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشورمان را به صورت غیر رسمی تحریم کرده و ایران هم در طول این سال‌ها به خوبی توانست از پس مشکلات برآمده و رشد چشمگیری با بومی‌سازی صنایع در حوزه نفت و گاز داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اخیراً هم که موضوع تحریم صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشورمان از سوی برخی کشورهای اروپایی و آمریکا مطرح شده است، چون آنها سال‌هاست که ما را در این حوزه‌ها به صورت غیررسمی تحریم‌ کرده‌اند، تحریم‌های رسمی‌ بر صنایع و تأسیسات نفتی و گازی کشورمان تأثیری نخواهد گذاشت.

حسینی با بیان اینکه حدود ۱۸ درصد از نفت ایران به اروپا صادر می‌شود، تأکید کرد: جمهوری اسلامی راهکار مقابله با تحریم‌ها را به خوبی آموخته و تحریم‌های رسمی با تحریم‌های غیر رسمی که کشورمان سال‌هاست که با آنها مقابله کرده و حتی در این مسیر نیز رشد یافته است، هیچ تفاوتی ندارد.

وی در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: تحریم صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشورمان هیچ تأثیری بر اقتصاد و یا فروش محصولات کشورمان در این حوزه‌ها نخواهد داشت.
 
"کشورهای تولیدکننده نفت معمولاً به فکر ثبات بازار هستند و تحریم صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران به معنای اخلال در بازار جهانی خواهد بود، امری که بالارفتن قیمت نفت پس از آن امری طبیعی است."

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین اظهار داشت: تحریم‌های رسمی غرب حتی نمی‌تواند کوچکترین خللی در توسعه صنایع جمهوری اسلامی ایران داشته باشد اما قطعاً با اعمال این تحریم‌ها قیمت جهانی نفت افزایش یافته و متضرر این مسئله اروپا و آمریکا خواهند بود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول