اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان:

جهاد کشاورزی در تعطیلی مراسم زیارت عاشورا دخالتی نداشته است

خبرگزاری فارس: فرماندار کاشان ضمن تکذیب تعطیلی مراسم دعای زیارت عاشورا در اداره جهاد کشاورزی توسط مسئولان این اداره گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و تعطیلی دعای عاشورا توسط متولیان برگزارکننده این مراسم صورت گرفته‌است.

جهاد کشاورزی در تعطیلی مراسم زیارت عاشورا دخالتی نداشته است
علیرضا جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به ابلاغیه سال گذشته دولت مبنی بر اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی حق استفاده از امکانات دولتی را ندارند، اظهار داشت: بر همین اساس اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان به این اداره در این شهرستان ابلاغ کرده تا کانون سنگرسازان بی‌سنگر که یک نهاد غیردولتی است اجازه برگزاری زیارت عاشورا، در این اداره را ندارد و این کار غیرقانونی است.   
وی افزود: درگیر شدن اداره جهاد کشاورزی کاشان برای برگزاری مراسم زیارت عاشورا از یک ماه قبل از آغاز محرم و اختصاص دادن ساعتی از وقت اداری به برگزاری این مراسم، به نوعی موجب تحت‌الشعاع قرار گرفتن کار و امور مردم می‌شود.
معاون استاندار اصفهان برگزاری دعای زیارت عاشورا را حرکت پسندیده‌ای در شهرستان کاشان دانست و عنوان کرد: فرماندار ویژه کاشان برای رفع مشکل موجود و برگزاری مجدد این مراسم تلاش مضاعفی داشت و از مدیریت جهاد کشاورزی کاشان خواست با مسئولان کانون سنگرسازان بی‌سنگر مذاکره کند تا مکان دیگری را برای برگزاری این مراسم شناسایی کنند تا ضمن برطرف شدن مشکل قانونی موجود، این مراسم نیز همچنان به قوت خود برگزار شود.
به گفته وی جلسات زیادی نیز برگزار شد و در نهایت زیارتگاه پنجه‌شاه که نزدیک‌ترین مکان به جهاد کشاورزی کاشان است و دارای امکاناتی از جمله پارکینگ است به کانون سنگرسازان بی‌سنگر پیشنهاد شد تا ضمن بررسی این مکان برای برگزاری دعای زیارت عاشورا آمادگی خود را اعلام کنند.
جوادی بیان داشت: هر چند این ابلاغیه، محدودیت‌هایی را برای استفاده مراکز غیردولتی از امکانات دولتی ایجاد کرد اما نظر مثبت مسئولان شهرستان و مدیریت جهاد کشاورزی برای برگزاری این مراسم در محل دیگری بود که کانون سنگرسازان بی‌سنگر تمایلی به رفتن به محل جدید نداشتند و مصلحت دیدند مراسم را به کلی تعطیل کنند.  
وی اضافه کرد: پس از تمایل نداشتن کانون سنگرسازان بی‌سنگر برای برگزاری زیارت عاشورا در زیارتگاه پنجه‌شاه تصمیم گرفته شد تا این مراسم که به عنوان تنها مراسم صبح‌های دهه اول محرم در کاشان است، توسط اداره اوقاف کاشان که متولی زیارتگاه پنجه‌شاه است برگزار شود تا این خلاء پر شود بنابر این از صبح روز اول محرم توسط اداره اوقاف این شهرستان در این مکان برگزار شده‌است.
وی یادآور شد: بهترین راهکار برگزاری مراسم دعای زیارت عاشورا توسط کانون سنگرسازان بی‌سنگر در محل زیارتگاه پنجه‌شاه بود که تنها 300 متر با محل جهاد کشاورزی فاصله دارد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول