اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر خبر داد:

اختصاص 10 میلیارد ریالی برای تجهیز فرودگاه نوشهر

خبرگزاری فارس: فرماندار نوشهر گفت: برای تجهیز فرودگاه به دستگاه‌های کمک ناوبری 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

اختصاص 10 میلیارد ریالی برای تجهیز فرودگاه نوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمدعلی قمی اویلی عصر امروز در آستانه سفر چهارم رئیس جمهور به مازندران در نشست با خبرنگاران شهرستان نوشهر بیان کرد: از 71 پروژه مصوب سه سفر رئیس جمهور به استان مازندران برای شهرستان نوشهر 28 پروژه 100 درصد اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.
وی تصریح کرد: از این تعداد هفت پروژه 50 تا 100 درصد، 9 پروژه پنج تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 25 پروژه در دست مطالعه و بررسی است و دو پروژه نیز دیگر عملیاتی نخواهد شد.
فرماندار نوشهر مهم‌ترین مصوباتی که تاکنون عملیاتی نشده است را شهرک‌های صنعتی خسران و علی‌آباد عسگرخان، مجتمع‌های بین‌راهی و جاده نوشهر به کجور عنوان کرد که مشکل اصلی یا عدم واگذاری زمین ‌یا مشکلات زیست محیطی است.
قمی همچنین به اشاره به مصوبات دور اول به مازندران گفت: 19 پروژه 100 درصد، 4 پروژه پنج تا 100 درصد، چهار پروژه تا 50 درصد پیشرفت داشته و دو پروژه نیز هیچ عملیاتی از آن اجرایی نشده است.
وی درباره مصوبات دور دوم نیز تصریح کرد: از این مصوبات 9 پروژه به بهره‌برداری رسیده، سه پروژه 50 تا 100 درصد و پنج پروژه 10 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای چهار پروژه نیز تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
فرماندار نوشهر مصوبات سفر سوم را نیز در حال پیگیری و مطالعه عنوان کرد.
وی درباره مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان نوشهر نیز بیان کرد: 134 مصوبه با ارزش 23 میلیارد و 846 میلیون تومان از مصوبات سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به نوشهر بوده که از این میزان 112 پروژه به بهره‌برداری رسیده و 9 پروژه در دست پیگیری است و بقیه نیز در حال اجراست.
قمی با اشاره به در پیش بودن سفر دور چهارم رئیس جمهور به مازندران مهم‌ترین اصل را پیگیری مصوبات دوره‌های قبلی بیان و خاطرنشان کرد: اگر در این دور از سفر مصوبه‌ای در دستور کار باشد پیشنهاد مسئولان نوشهر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال در این شهرستان است.
وی بیان کرد: آمار نگران‌کننده بیکاری در این شهرستان مسئولان را ملزم به ایجاد راهکارهایی برای برون‌رفت از آن می‌کند که در این شهرستان با توجه به شرایط خاص منطقه‌ای تنها با سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری قابل دسترسی خواهد بود.
فرماندار نوشهر در مورد یکی از مصوبات دور سوم سفر که ایجاد دانشکده میراث فرهنگی و گردشگری در این شهرستان بود نیز اظهار کرد: موافقتنامه‌های این دانشکده در حال تبادل بین دانشگاه و مسئولان مربوط در استانداری است که در صورت مبادله تا در سفر دور چهارم قابل اجرایی شدن است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرودگاه نوشهر توسعه و تجهیز، آن را از دغدغه‌های مهم مسئولان عنوان کرد و ادامه داد: برای تجهیز فرودگاه به دستگاه‌های کمک ناوبری 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.
قمی با اشاره به اینکه مشکل فرودگاه نوشهر تنها نبود تجهیزات لازم نیست، بیان کرد: ایجاد فضای رقابتی برای شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند در رونق فرودگاه تاثیرگذار باشد که این مسئله از سوی مسئولان فرودگاه در حال پیگیری است و به زودی اجرایی می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول