اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود تمام ظرفیت‌ها؛

اصفهان مکان مناسب برای برگزاری دوسالانه نگارگری ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس هشتمین دو سالانه ملی نگارگری ایران گفت: استان اصفهان با وجود تمامی امکانات و ظرفیت‌ها، باز مکان مناسبی را برای برگزاری نمایشگاه ملی دوسالانه نگارگری را ندارد.

اصفهان مکان مناسب برای برگزاری دوسالانه نگارگری ندارد
محمدعلی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران اظهار داشت: برای جلوگیری از تمرکز زدایی نمایشگاه‌ها در پایتخت، استان اصفهان نسبت به سایر استان‌های کشور برای برگزاری نمایشگاه هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران این اولویت را داشت.
وی ادامه داد: هر چند در زمان‌های گذشته استان تبریز مرکز هنر نگارگری بوده ولی امروزه دیگر این جایگاه را ندارد و اصفهان جایگاه اصلی این هنر است.
رئیس هشتمین دو سالانه ملی نگارگری ایران با اشاره به اینکه تمام دوره‌های گذشته دوسالانه ملی نگارگری در تهران برگزار می‌شد، بیان داشت: چنانچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکانات لازم را داشته باشد نمونه‌‌ی برگزیده‌ای از این نمایشگاه را در طول سال در استان‌های سراسر کشور به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در موزه معاصر اصفهان تاکید کرد: استان اصفهان با وجود تمامی امکانات و ظرفیت‌ها، باز مکان مناسبی را برای برگزاری نمایشگاه ملی دوسالانه نگارگری ندارد.
رجبی افزود: برای این دوره از نمایشگاه نگارگری به دلیل موقعیت مکانی نمایشگاه بخشی از آثار قبولی سال‌های گذشته و مدعوین در تهران برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه هنر نگارگری بستر و رویداد مثبتی برای هنرمندان این رشته است، تصریح کرد: ورود رشته‌های نگارگری به دانشگاه‌ها سبب شده تا هنرمندان جوان علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی نگاه تحقیقی هم به این هنر داشته باشند.
رئیس هشتمین دو سالانه ملی نگارگری ایران با اشاره به اینکه برای نخستین بار رشته نقاشی زیر روغنی هم اضافه شده است، اضافه کرد: یک هزار و 146 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران رسیده که 273 اثر در این دو سالانه پذیرفته شده است.
وی ادامه داد: 82 اثر در بخش نگارگری، 54 اثر در بخش تذهیب، 26 اثر در بخش تشعیر، 47 اثر در بخش گل و مرغ، 37 اثر در بخش زیرلاکی و 27 اثر در بخش نوشته و طراحی در هشتمین دو سالانه ملی نگارگری ایران برگزیده شده است.
رجبی افزود: 31 مقاله در بخش علمی این دوسالانه ارائه شده است که همایش آن22 و 23 آذر در دانشگاه سوره تهران برگزار می‌شود.
به گزارش فارس از اصفهان، نمایشگاه هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران که از پنجم آذر ماه سال جاری در موزه معاصر اصفهان افتتاح شده است تا پنجم دی ماه ادامه دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول