اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

باهنر در پاسخ به تذکر موسوی مبارکه:

دولت برای حل مشکل صندوق فولاد اقدام کند

خبرگزاری فارس: نائب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر موسوی مبارکه گفت که دولت برای حل مشکل صندوق فولاد اقدام کند.

دولت برای حل مشکل صندوق فولاد اقدام کند
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدمحمدعلی موسوی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه طی تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران صندوق بازنشستگان صنعت فولاد مکلف شده که تبصره ۵ ماده 109 آئین‌نامه استخدامی شرکت‌های وزارت صنایع و معادن و فلزات را جهت شاغلینی که بازنشسته می‌شوند، اجرا کند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه هرگونه افزایش مؤخر بر تاریخ بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت مستخدمان متناسبا به مستمری آنها افزوده می‌شود که متأسفانه به علت کسری صندوق بازنشستگی فولاد امکان اجرای کامل این آئین‌نامه فراهم نشده است و به همین دلیل فاصله حقوق بازنشستگان مقدم با مؤخر اختلاف فاحش دارد.

موسوی مبارکه ادامه داد: مجموعه بازنشستگان صنعت فولاد انتظار دارند که پس از اجرای کامل تبصره ماده 109 آیین نامه نسبت به اجرای آئین‌نامه تطبیق ماده 112 قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام شود.
 
نماینده مردم مبارکه اظهار داشت: صندوق بازنشستگی فولاد 37 سال بعد از شروع فعالیت صنعت فولاد تازه تأسیس شد، کسورات بازنشستگی هم به حساب شرکت ملی فولاد ایران واریز می‌شد؛ ابتدا حقوق بازنشسته‌ها از طریق شرکت ملی فولاد ایران تأمین می‌شد و بعد هم این مسئله به واحدهای فولادی و معدنی واگذار شد که بر اساس آن قرار شده این صندوق‌ها ماهانه مبلغی بدهند تا حقوق بازنشستگان پرداخت شود و بعدا قرار شد که از طریق فروش اموال شرکت‌ها و وامی که دریافت می‌کردند، حقوق این افراد پرداخت شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه بند ۳۳ بودجه سال ۹۰ مصوب کرده که بدهی صندوق به کمک دولت پرداخت شود ولی در حال حاضر این صندوق با مشکلاتی مواجه هست و مثلا هنگامی که بازنشستگان برای دریافت حقوق مراجعه کردند، طی این ماه به آنها ۷۰هزار تومان پرداخت کرده‌اند.
 
نماینده مردم مبارکه گفت: بازنشستگان صنعت فولاد شایستگی این را دارند که ما حقوقشان را به موقع پرداخت کنیم و بنده از مسئولان می‌خواهم که برای این مسئله چاره‌اندیشی کنند.
 
محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر موسوی مبارکه گفت: بعضی از این صندوق‌های بازنشستگی از جمله صندوق فولاد یک مشکل اساسی دارند و در هر صورت افرادی که طلب‌کارند، در این قضیه تقصیر ندارند.
 
وی افزود: در حال حاضر حاکمیت باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشد و در رأس حاکمیت هم دولت باید در این رابطه اقدام لازم را انجام دهد‌ البته مجلس هم برای حل این مشکل آمادگی دارد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول