اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

اردوگاه امروز امام حسین(ع) نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری گفت: اردوگاه امروز امام حسین(ع) نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

اردوگاه امروز امام حسین(ع) نظام جمهوری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امروز در جمع مسئولان و اعضای هیئت‌های مذهبی استان خراسان با بیان این مطلب که هیئتی‌ها سزاوارترین کسانی هستند که باید در اردوگاه امام حسین(ع) بمانند، اظهار داشت: باید حواسمان جمع باشد که خدایی نکرده در این ایام به سمت اردوگاه یزیدیان و فتنه‌گران نرویم، زیرا امروز اردوگاه حسین(ع) نظام جمهوری اسلامی ایران است.
خاتمی ادامه داد:‌ نباید به حرف کسانی که می‌گویند از امام و شهدا در هیئت سخنی گفته نشود گوش داد، زیرا آزادی، عزت و عظمت ما مدیون تلاش‌هایی است که شهدا و امام راحل(ره) داشته است.
وی پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون هیئتی‌ها دانست و بیان کرد: پس از انتخابات 88 فتنه‌گران هشت ماه فتنه و آشوب کردند و وقتی کار به عزای امام حسین (ع)، عاشورا و عزاداران رسید، شما مردم به میدان آمده و سفره فتنه‌گران را جمع کردید.

مسئولان هیئت‌ها در برابر دین مستمعین مسئولیت دارند
امام جمعه موقت تهران در ادامه خطاب به مسئولان هیئت‌های مذهبی گفت: جوانان تشکیل‌دهنده این هیئت‌ها هستند که نیازمند آموزش مسائل شرعی هستند، زیرا در حال حاضر هزاران سایت اینترنتی دین جوانان ما را بمباران می‌کند.
وی گفت: باید در هیئت‌ها به بیان معارف اعتقادی پرداخت و جوانان را با مسائل محرم و نامحرم، نوع پوشش، ابعاد مختلف زندگی، حلال و حرام و ... آشنا کرد.
عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که مسئولان هیئت‌های عزاداری در برابر دین مستمعین خود احساس مسئولیت کنند، ادامه داد: شور عزاداری و مداحی در مراسم سوگواری سیدالشهدا ضروری است، ولی اکتفا کردن به مداحی صرفاً انجام وظیفه نیست.

زیارت امام حسین(ع) مهم‌ترین کانون حسین‌شناسی است
وی اظهار داشت: شناخت امام حسین(ع) برای ما در حال حاضر از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: خواندن کتاب‌های تاریخی، خواندن رهنمود‌های خود امام حسین(ع) که متاسفانه به آن کم‌توجه شده و زیارت امام حسین(ع) از جمله منابعی است که برای شناخت نهضت امام حسین(ع) تاکید شده است.
عضو خبرگان رهبری سجده کردن بر تربت امام حسین(ع)، شعر گفتن در رابطه با سیدالشهدا، شکوه عاشورا را به تصویر کشیدن توسط هنرمندان را از جمله موارد شناخت و درک نهضت امام حسین(ع) عنوان کرد.
وی در پایان خطاب به مسئولان هیئت‌ها گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید حرمت این انتصاب را حفظ کنند، زیرا آنها به امام حسین(ع) نسبت دارند، اگر رئیس هیئتی دختر و همسرش بدحجاب باشد نمی‌تواند پیش امام حسین(ع) سربلند باشد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول