اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی سیستان‌وبلوچستان:

دستگاه‌های دولتی نیکشهر 425 میلیون تومان به شهرداری بدهکارند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه‌های دولتی شهرستان نیکشهر 425 میلیون تومان به شهرداری این شهرستان بدهکار هستند.

دستگاه‌های دولتی نیکشهر 425 میلیون تومان به شهرداری بدهکارند
عبدالعزیز بلوچزهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: بدهکاری 425 میلیون تومانی ادارات نیکشهر به شهرداری بابت عوارض ساخت و ساز است و چند سال است که به شهرداری پرداخت نمی‌شود.
وی افزود: در زمان ساخت و ساز به خاطر سهولت در کارها، شهرداری اجازه ساخت به دستگاه‌ها را داد متأسفانه تاکنون ادارات بدهی‌های خود را به شهرداری پرداخت نکرده‌اند.
رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: 20 دستگاه دولتی به شهرداری نیکشهر بدهکارند و تاکنون هیچگونه اقدامی در پرداخت بدهی خود بر نداشته‌اند و این در حالی است که شهرداری نتوانسته حقوق هفت ماه کارکنان خود را پرداخت کند.
بلوچزهی ادامه داد: شورای اسلامی استان از استانداری و ادارات کل استان بابت عدم پرداخت بدهی توسط دستگاه‌های دولتی نیکشهر با توجه به مشکلات فراوان شهرداری درخواست کمک دارد.
وی افزود: نیروی انتظامی با 115 میلیون تومان بدهی، جهاد کشاورزی 61 میلیون و 630 هزار تومان، اداره برق با 46 میلیون و 925 هزار تومان، مخابرات 45 میلیون و 672 هزار تومان، شبکه بهداشت و درمان با 45 میلیون تومان، تعاون روستایی 39 میلیون و 314 هزار تومان، فرمانداری 19 میلیون و 865 هزار تومان، منابع طبیعی با 12 میلیون و 635 هزار تومان از جمله ادارات بدهکار به شهرداری هستند.
رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین بانک صادرات با 5 میلیون، بانک کشاورزی 961 هزار تومان، بانک سپه 2 میلیون و 890 هزار تومان، بانک ملی 6 میلیون و 490 هزار تومان، بانک مسکن 110 هزار تومان، بانک رفاه 850 هزار تومان، اداره ارشاد 6 میلیون و 650 هزار تومان، اداره ثبت احوال 4 میلیون و 144 هزار تومان، راه و ترابری یک میلیون و 912 هزار تومان، کمیته امداد 3 میلیون و 713 هزار تومان و مؤسسه مالی و اعتباری قوامین با 2 میلیون و 670 هزار تومان بدهی که جمعاً 425 میلیون تومان می‌شود به شهرداری نیکشهر بدهکار هستند.
بلوچزهی در ادامه خواستار پرداخت مطالبات شهرداری شد و گفت: از اردیبهشت ماه امسال، کارکنان شهرداری نیکشهر حقوق نگرفته‌اند.
وی افزود: این شهرداری حدود یکصد کارمند و کارگر دارد که ماهیانه 40 میلیون حقوق آنان است چنانچه مبلغ بدهی ادارات پرداخت شود قسمتی از مشکلات مرتفع خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به همکاری شهرداری در زمان ساخت و ساز، متأسفانه ادارات از این همکاری سوء استفاده کردند و اکنون برخی از ادارات بیش از 10 سال بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند.
بلوچزهی از نبود شهردار در نیکشهر نیز گلایه‌مند شد و گفت: در دوره سوم شورای شهر نیکشهر با چالش جدی و دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای مواجه بود و یکی از ضعیف‌ترین شورای شهر در بین 14 شهرستان استان است.
وی خاطرنشان کرد: این بی اهمیتی آنها به وظایف و قوانین تاکنون در دوره سوم شورای شهر تعداد پنج نفر به عنوان شهردار معرفی شده و از اردیبهشت ماه امسال تاکنون نیکشهر بدون شهردار و با سرپرست اداره می‌شود.
رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان یادآور شد: درآمد شهرداری پایین و توان پرداخت حقوق کارگران پس از هفت ماه را ندارد و باید استانداری و مسئولان فکر جدی برای شهرداری نیکشهر بردارند.
بلوچزهی بیان کرد: وضعیت طرح‌های عمرانی و رسیدن به شهر عمران و آباد نیاز به اعتبارات و مساعدت دارد که باید از سوی استانداری مساعدت لازم صورت پذیرد.
وی ادامه داد: کارگران شهرداری به دلیل نگرفتن حقوق سخت در مضیقه هستند و اگر یارانه نقدی نمی‌گرفتند برای خرید نان هم محتاج بودند زیرا هفت ماه بدون حقوق را نمی‌شود تحمل کرد.
سرپرست شهرداری نیکشهر هم گفت: به دلیل پایین بودن درجه شهرداری که پنج است و عدم وجود کارخانجات و کوچک بودن شهر، درآمد کمی دارد و شهرداری قادر به پرداخت حقوق کارگران و کارکنان خود نیست.
حمید آریان افزود: قبلاً تجمیع عوارض بوده و وزارت کشور تا 40 میلیون به شهرداری کمک می‌کرد اما اکنون این تجمیع وجود ندارد.
وی بیان کرد: تنها راه پرداخت حقوق، گرفتن عوارض از شهر و وصول مطالبات است که در دست پیگیری بوده و اگر ادارات مطالبات را پرداخت کنند حساب آنها مسدود خواهد شد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول