اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر عالی شورای علوم، تحقیقات و فناوری:

تجاری‌ شدن تولیدات علمی موانع زیادی پیش‌رو دارد

خبرگزاری فارس: دبیر عالی شورای علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تجاری‌ شدن تولیدات علمی موانع زیادی پیش‌رو دارد که باید یکی یکی آنها را با قدرت تأمل و تدبر برداشت کند.

تجاری‌ شدن تولیدات علمی موانع زیادی پیش‌رو دارد
محمد مهدی‌نژاد نوری در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی علم و فناوری 2011 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از اینکه رسانه‌ها به مسئله تجاری‌نشدن تولیدات علمی هجومی برخورد می‌کنند خرسندم که این مسئله قابل تقدیر است.
وی با اشاره به اینکه هرچه فشار بیشتر باشد، نفع آن به سود جامعه است، ادامه داد: در واقعیت فاصله زیادی بین تولیدات علمی و تجاری سازی آن وجود ندارد و در زمان حاضر طرح‌های علمی زیادی به سفارش وزارتخانه‌هایی مانند نفت، صنعت، معدن ، دفاع و جهاد کشاورزی در دست مطالعه است و این نزدیکی دو مقوله را نشان می‌دهد.
دبیر عالی شورای علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه از 10 سال پیش وارد حوزه علم و فناوری شدیم و راه بسیاری برای رسیدن به اهداف متعالی وجود دارد، تصریح کرد: حضور چشمگیر خارجی‌ها در کنفرانس بین‌المللی علم و فناوری نشان‌دهنده این است که ایران در این حوزه حرف برای گفتن دارد.
وی ادامه داد: مشکل ارتباط ضعیف دانشگاه با صنعت تنها به ایران بر نمی‌گردد در بسیاری از کشورها شاهد این مسئله هستیم.
مهدی‌نژاد نوری با بیان اینکه امروزه ایران، چین و برزیل در کنار پنج قدرت علمی جهان مطرح هستند، اضافه کرد: تجاری‌ شدن تولیدات علمی موانع زیادی پیش‌رو دارد که باید یکی یکی آنها را با قدرت تأمل و تدبر برداشت و سرمایه 4 میلیون و 200هزار دانشجو که از نظر بسیاری از افراد یک تهدید است به انرژی عظیمی تبدیل کرد.
وی که به طور کامل تکذیب کرد که ادغام وزارتخانه‌ها نقشی در تأخیر تصویب اساسنامه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است، گفت: این مسئله صحیح نیست و نقشی در این ارتباط نداشته است.
دبیر عالی شورای علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: طی پنج سال آینده شاهد جهش عظیمی در حوزه علم و فناوری هستیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول