اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان اعلام کرد:

بی‌توجهی به اقلیم خوزستان در اعتبارات برق مسکن مهر

خبرگزاری فارس: رئیس شورای مسکن خوزستان گفت: در توزیع اعتبارات زیرساخت‌های برق مسکن مهر، به اقلیم خوزستان توجه نشده است.

بی‌توجهی به اقلیم خوزستان در اعتبارات برق مسکن مهر
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدجعفر حجازی شامگاه شنبه در نوزدهمین جلسه شورای مسکن خوزستان در سال جاری، اظهار داشت: در توزیع اعتبارات زیرساخت‌های برق مسکن مهر به اقلیم خوزستان بی‌توجهی شده است.
وی افزود: نیاز برق واحدهای مسکن مهر در استان خوزستان همانند استان‌های سردسیر در نظر گرفته شده و اعتبارات به صورت مساوی توزیع شده، این در حالیست که خوزستان به برق سه فاز و اردبیل به برق تک فاز نیاز دارد و یکسان در نظر گرفتن این استان‌ها اشتباه است.
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به اشتباه صورت گرفته در توزیع اعتبارات شهرستانی، اظهار داشت: دوسوم اعتبارات برق استان به اهواز و مابقی به سایر شهرهای استان اختصاص یافته، در حالی که اهواز عملا طرح مسکن مهر ندارد و این پروژه در شهرهای جدید در حال اجراست.
وی تاکید کرد: شرکت توزیع برق خوزستان باید این مسئله را در تهران پیگیری و مشکل کمبود اعتبارات را حل کند.

* کاهش ۸ درصدی سود تسهیلات مسکن مهر
استاندار خوزستان بر اطلاع رسانی به اعضای تعاونی‌ها در مورد مزایای گرفتن پایان کار تاکید کرد و گفت: تشویق متقاضیان به گرفتن پایان کار و تقسیط وام علاوه بر اینکه موجودی بانک‌ها را افزایش می‌دهد، سود تسهیلات
متقاضیان را از ۱۲ درصد به ۴ درصد کاهش می‌دهد و سود دوران ساخت حذف می‌شود، که اداره کل تعاون باید تعاونی‌های مسکن مهر و اعضای آن‌ها را نسبت به این مزایا آگاه کند.
وی همچنین اختصاص وقت ویژه توسط فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی را برای اتمام واحدهای نیمه کاره مسکن مهر ضروری دانست و افزود: زمان ثمر دادن و بهره برداری از زحمات سه چهار ساله فرا رسیده و اگر دقت لازم صورت نگیرد، نتیجه لازم حاصل نمی‌شود.
حجازی احداث مسجد، مدرسه و واحدهای تجاری را در هر کدام از مجتمع‌های مسکن مهر الزامی دانست و از مسکن و شهرسازی استان خواست این پروژه را نیز همزمان با احداث واحد‌ها به صورت جدی پیگیری کند.
وی در ادامه با بیان اینکه هرگونه حفاری معابر بعد از آسفالت ممنوع است، از دستگاه‌های اجرایی خدمات دهنده از جمله آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات خواست که اقدامات و حفاری‌های خود را پیش از آسفالت معابر انجام
دهند.
این مقام مسئول از نحوه ارائه آمار مسکن مهر شهرستان‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: معیار ارزیابی پیشرفت مسکن مهر در شهرستان‌ها یکسان نیست و در سه چهار سال گذشته هیچ آمار قابل اعتمادی نداریم که این مشکل باید برطرف شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول