اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از گذشت 32 سال از انقلاب؛

مراسمی در خور شان شهدای 5 آذر گرگان برگزار نشده است

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول نشریه انقلاب گلستان گفت: بعد از گذشت 32 سال از انقلاب مراسمی در خور شان شهدای پنجم آذر برگزار نشده است.

مراسمی در خور شان شهدای 5 آذر گرگان برگزار نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا خارکوهی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان تاریخ گرگان اظهار داشت: ظاهرا امسال بعد از 32 سال ستاد کوچکی در گرگان تشکیل شده که باز هم بیش از اینها انتظار هست که اقدام کنند.
وی افزود:‌ این ستاد باید با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه، نماینده خانواده‎های شهدا و سایر نخبگان و با مشارکت جدی سازمان‎های متولی مخصوصا بنیاد شهید با نگاه ملی از شش ماه قبل تشکیل می‎شد و یک برنامه بزرگ با کمیته مختلف در این مورد صورت می‎گرفت.
خارکوهی با اشاره به اینکه در این راستا کتاب پنج آذر گرگان را به رشته‎تحریر در آورده‎ام، اذعان داشت: یکی از اقدامات خوبی که به دنبال انتشار کتاب پنج آذر صورت گرفته است این است که تعدادی از هنرمندان اقدام به تهیه فیلم‎های مستند کرده‎اند که هر چند قدم‌های ابتدایی است اما جای تقدیر دارد.
مدیر مسئول نشریه انقلاب گلستان در ادامه تصریح کرد: انتظار من به عنوان یک تاریخ نگار انقلاب این است که ستاد بزرگی با مسئولیت استاندار، نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شود و از یک سال جلوتر با کمیته‎های مختلف و با نگاه کشوری برای بزرگداشت این واقعه و شهدای آن که 14 شهید و بیش از 100 جانباز و مجروح است، بپردازند.
خارکوهی خاطرنشان کرد: علاوه بر این برای ملاقات مردم گرگان به ویژه خانواده شهدا با مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کنند و از طریق ستاد انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش این واقعه در کتب تاریخ مدارس و دانشگاه‎ها گنجانده شود و با رئیس صدا و سیمای کشور گفتگو شود تا همه ساله این واقعه در سطح ملی منعکس شود و در مدارس و دانشگاه‎ها نیز و همین طور در سطح شهر گرگان و منطقه مراسم‎های ویژه سالگرد حماسه پنجم آذر برگزار شود.
و ی افزود: همچنین رسانه‎ها مطبوعات، خبرگزاری‎ها، سایت‎های اینترنتی و با استفاده از سیستم پیام کوتاه این واقعه به اطلاع عموم مردم رسانیده شود و خلاصه هر برنامه‎ای که می‎توانند برای هر چه باشکوه برگزار شدن سالگرد شهدای پنجم آذر کمک کند، انجام دهند.
خارکوهی با اشاره به عظمت این واقعه گفت: مردم گرگان در پنجم آذر 1357 ده‎ها هزار نفر از شهر و روستا در جلوی امامزاده عبدالله گرگان تجمع کرده بوده‎اند تا به دعوت حضرت امام که آن روز را به خاطر حمله حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس در 29 آبان 1357 عزای عمومی اعلام کرده بود دست به یک راهپیمایی اعتراض‎آمیز بزنند اما ماموران شاه مردم بی‎گناه گرگان را به خاک و خون کشیدند.
این تاریخ‎نگار انقلاب اظهار داشت: این اجتماع در آن روز تنها در گرگان اتفاق افتاد و در هیچ شهر کشور چنین راهپیمایی وجود نداشت که در نتیجه سرکوبی بی‎رحمانه رژیم شاه 150 نفر زخمی شدند و 14 نفر از مردم شهر گرگان شربت شهادت را نوشیدند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول