اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه محرم‌الحرام؛

برنامه‌های حرم حضرت معصومه اعلام شد

خبرگزاری فارس: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام، برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) ویژه ایام سوگواری سیدالشهداء(ع) اعلام شد.

برنامه‌های حرم حضرت معصومه اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد نظری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: امیدواریم محرم امسال شاهد عزاداری مناسب، جامع و بدون مسئله باشیم.
وی ادامه داد: بی‌شک آنچه ما در این روزها در سوگواری امام حسین(ع) انجام می‌دهیم برای روز قیامت که روز حسرت است، ذخیره‌ای خواهد بود.
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه شرط یک عزاداری خوب معرفت است، گفت: هر اندازه که معرفت ما نسبت به اهل‌بیت(ع) بیشتر باشد، عشق و محبت ما نیز بیشتر خواهد شد.
وی ابراز داشت: این ایام یک کلاس آموزشی بزرگ برای سوگواران است تا با استفاده از آن معرفتشان نسبت به اهل‌بیت(ع) را افزایش دهند.
نظری افزود: استاد این کلاس درس امام حسین(ع) و دروسی که تدریس می‌شود، ایثار، شهادت و وفاداری است.
وی تصریح کرد: تمام فضائل انسانی و اسلامی را می‌توان با استفاده از واقعه عاشورا به جامعه تزریق کرد و خدمت در این کلاس درس بزرگ، برای هر شیعه افتخاری بزرگ است.
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان کرد: مدیریت حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز وظیفه خود می‌داند در راستای عمق بخشی به سوگواری عزاداران حسینی در ماه محرم قدم بر دارد.
وی یادآور شد: حرم مطهر حضرت معصومه(س) هر روزه در ایام محرم و صفر برنامه سخنرانی و مرثیه‌خوانی خواهد داشت.
نظری افزود: یک نوبت از این برنامه‌ها بعد از نماز صبح و همراه با سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا خواهد بود.
وی ادامه داد: قبل از اذان ظهر نیز سخنرانی و مرثیه‌ سرایی خواهیم داشت و در بزرگ‌ترین مراسم که پس از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد، از سخنرانی وعاظ معروف و مداحان شناخته شده شهر قم استفاده خواهیم کرد.
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابراز داشت: در پنج شب نخست دهه اول محرم حجت‌الاسلام  رفیعی و در پنج شب دوم، آیت‌الله استادی سخنرانی خواهند کرد؛ همچنین در 10 شب نخست از مداحی عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت(ع) استفاده خواهیم برد.
وی تصریح کرد: در انتخاب وعاظ و مداحان به مقبولیت در میان مردم و شناخته شده بودن آنها توجه داشته‌ایم ضمن اینکه در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم دایره مداحان و وعاظی را که به حرم مطهر دعوت می‌شوند، وسیع‌تر کنیم.
نظری افزود: همچنین همزمان با سراسر کشور در روز هفتم محرم مراسم بزرگ شیرخوارگان حسینی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به حضور دسته‌های عزاداری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در تاسوعا و عاشورا ادامه داد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته خدام حرم همراه با نمایندگانی از نیروی انتظامی، هلال احمر، شهرداری و سپاه علی ‌بن ‌ابیطالب(ع) تمام تلاش خود را در جلب رضایت این عزاداران خواهند کرد.
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: دسته‌های عزاداری مانند سال‌های گذشته حرکت خودشان را از مسجد امام حسن عسکری(ع) آغاز کرده و بعد از گذشتن از میدان آستانه به دو بخش تقسیم می‌شوند.
وی ادامه داد: دسته‌های مربوط به بخش یک شهر قم از درب جمهوری اسلامی وارد صحن انقلاب اسلامی شده و از درب ساعت خارج می‌شوند.
نظری ادامه داد: دسته‌های مربوط به بخش دو شهر قم با هدایت خدام به صحن عتیق وارد شده و به عزاداری خواهند پرداخت.
وی تصریح کرد: در جلساتی که با مسئولان تامین امنیت این مراسمات داشتیم قرار شده که با ارشاد عزادارن و مدیران هیئت‌ها، از ورود طبل‌ها، پرچم‌ها و علم‌های بزرگ که احتمال دارد باعث آزار مردم شود جلوگیری کنیم.
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابراز داشت: وارد کردن مشعل، حیوانات و اتومبیل‌هایی که در عزاداری استفاده می‌شود به صحن‌های حرم مطهر ممنوع خواهد بود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول