اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

با حضور رحیمی؛

عملیات احداث ایستگاه راه آهن همدان آغاز شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون اول رئیس‌جمهور عملیات احداث ساختمان‌های ایستگاه راه آهن همدان برای مسیر تهران- همدان- سنندج آغاز شد.

عملیات احداث ایستگاه راه آهن همدان آغاز شد
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، پیش از ظهر امروز شنبه در جریان سفر محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به استان همدان عملیات احداث ایستگاه همدان برای مسیر تهران- همدان – سنندج در 12 کیلومتری همدان به طور رسمی آغاز شد.

مساحت کل زیربنای ساختمان های ایستگاه همدان 17 هزار و 180 متر مربع در نظر گرفته شده و برای احداث این ساختمان ها و تجهیزات جانبی آن حدود 370 میلیارد ریال هزینه پیش بینی می شود.

 افزایش شبکه حمل و نقل ریلی و رشد سفر در منطقه، افزایش اشتغال برای گروه های مختلف در منطقه ، فراهم آوری بستری مناسب برای احداث طرح ها و صنایع جدید در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و فراهم سازی حمل و نقل ایمن و ارزان از جمله اهداف این طرح است.

معاون اول رییس جمهور به هنگام آغاز عملیات احداث این ایستگاه ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه خطوط ریلی منجر به افزایش حجم ترانزیت کشور می شود و با توجه به اینکه کشور ما در بخش ترانزیت از ظرفیت های بالقوه فراوانی برخوردار است، با فعال شدن همه این ظرفیت ها می توانیم درآمدی بیشتر از درآمد حاصل از فروش نفت داشته باشیم.

رحیمی همچنین با اشاره به مزایای فراوان خطوط ریلی اظهار داشت: راه آهن یکی از زیرساخت های مهم کشور است و در عین حال کم هزینه، پرسرعت و ایمن می باشد که امیدواریم این حمل و نقل مناسب روز به روز در کشور گسترش بیشتری پیدا کند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه اعتبارات دولت محدود است اما دولت دوست دارد همه خواسته های مردم را عملی کند گفت: دولت ناچار است برنامه های خود را اولویت بندی نماید که راه آهن نیز جزو اولویت های اصلی و مهم است و یکی از مزایای مهم آن کاهش تلفات جاده ای است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول