اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

رکوردزنی در توسعه زیرساختهای بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت در سال جاری با طرح ها و پروژه های در دست اجرا، رکورد جدیدی را در حجم عملیات عمرانی بخش آب و خاک و امور زیربنایی بخش کشاورزی رقم خواهد زد.

رکوردزنی در توسعه زیرساختهای بخش کشاورزی
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت در سال جاری اعتبارات خوبی را علاوه بر بودجه سالانه به بخش آب و خاک اختصاص داده که این اعتبارات عمدتا برای توسعه روش های نوین آبیاری به کار گرفته شده است، گفت: دولت برای توسعه این طرح، 85 درصد هزینه اجرا را در هر هکتار تقبل نموده و به تمام استانها ابلاغ کرده تا کشاورزان در هر سطحی که تمایل دارند این طرح را اجرا کنند محدودیتی ندارند و دولت تعهدات و تسهیلات خود را ارائه خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه ضمن اعلام خبر استقبال کشاورزان از طرحهای نوین آبیاری، اظهار کرد: دولت به سهم خود در حال توسعه زیرساختهای بخش کشاورزی است و کارهای خوبی را در لایروبی قنوات، انتقال آب با لوله و احداث شبکه ها انجام داده است که انشاالله امسال رکوردهای جدیدی در این بخش به ثبت خواهد رسید.
در حال حاضر قیمت کود یارانه ای یک سوم قیمت تمام شده آن است.

وی ضمن رد این ادعا که افزایش قیمت کود، کشاورزان را با مشکلات جدی مواجه کرده است تصریح کرد: از سال گذشته که قیمت کود افزایش پیدا کرده شاهد افزایش تولیدات محصولات کشاورزی هستیم لذا هر چند با قیمت تمام شده کود هنوز فاصله زیادی داریم اما این اظهارنظر که افزایش قیمتها، کشاورزان را با مشکلات جدی روبرو کرده کذب است.

خلیلیان عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت کود، هنوز با قیمت تمام شده آن فاصله زیادی داریم یعنی در حال حاضر کود یارانه ای با یک سوم قیمت تمام شده عرضه می شود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: قیمت کود در سال گذشته با قیمتهای سال 83 عرضه می شد که این مورد انتقاد برخی قرار گرفت و اذعان داشتند قیمت پایین کود باعث مصرف بی رویه آن می شود لذا تصمیم بر آن شد تا برای مصرف متعادل کود، قیمت آن تعدیل شود و این سیاست در سال جاری هم ادامه پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول