اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس هیئت کوهنوردی خراسان رضوی صورت گرفت؛

تجلیل از فاتحان قله آرارات ترکیه در طرقبه

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس هیئت کوهنوردی خراسان رضوی از فاتحان قله آرارات ترکیه در طرقبه تجلیل شد.

تجلیل از فاتحان قله آرارات ترکیه در طرقبه
به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه حسین امانی رئیس هیئت کوهنوردی خراسان رضوی در دومین همایش کوهنوردان شهرستان طرقبه شاندیز، ضمن تجلیل از صعود کنندگان به قله 5137 متری آرارات ترکیه، کوهنوردان این شهرستان را یکی از بهترین و آماده‌ ترین کوهنوردان استان دانست.
امانی فیزیک بدنی کوهنوردان طرقبه شاندیز را متفاوت از کوهنوردان دیگر نقاط استان و کشور دانست و اظهار داشت: شرایط آب و هوایی این شهرستان آمادگی جسمانی خاصی را برای این ورزشکاران به ارمغان آورده است.
وی خاطرنشان کرد: وجود طبیعت زیبای طرقبه شاندیز و خط‌ الراس شمالی رشته کوه‌های بینالود سبب مورد توجه قرار گرفتن این منطقه در بین کوهنوردان استان و کشور شده است.
رئیس هیئت کوهنوردی استان خاطرنشان کرد: توجه مسئولان طرقبه شاندیز به ورزش کوهنوردی سبب ارتقای سطح این ورزش در سال‌های گذشته شده است و امروز یکی از فعالترین هیئت‌های کوهنوردی استان ، تیم کوهنوردی طرقبه شاندیز است.
وی تأکید کرد: ساماندهی مسیرهای کوهنوردی جاغرق و زشک که جمعیت بیشتری را در تابستان پذیرا است از ضروریات ورزش این شهرستان است زیرا در بعضی از روزها، اتفاقات ناخوشایندی در این منطقه رخ می‌دهد.
وی جمع‌آوری زباله‌های موجود در رودخانه جاغرق و زشک را از دیگر ضروریات این منطقه دانست و اظهار داشت: باید با فرهنگ‌سازی و احداث مراکز جمع آوری زباله این مسیر را از وجود زباله‌ها که سبب آلودگی مناطق بکر شده است پاک کنیم.
امانی بیان داشت: رفتار و حرکات بعضی از گروه‌های کوه‌نوردی در مناطق گردشگری سبب رنجش مردم منطقه می‌شود که باید مسئولان انتظامی و قضائی در این‌باره چاره‌اندیشی کنند.
رئیس هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی وجود مناطق بکر کوهنوردی طرقبه شاندیز را دلیلی برای جذب کوهنوردان مشهدی دانست و بیان داشت: باید با یک برنامه‌ریزی صحیح و پشتیبانی کامل از کوهنوردان، حمایت خاصی را از این قشر ورزشکار داشته باشیم.
وی در پایان تأکید کرد: وجود استعدادهای کوهنوردی در این منطقه سبب کسب افتخارات جهانی برای این شهرستان و استان خراسان رضوی شده است.
در این همایش که با حضور کوهنوردان و ورزشکاران شهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد از صعودکنندگان به قله‌های آرارات ترکیه و دماوند که در سال جاری موفق به صعود شده بودند و همچنین از پیشکسوتان این رشته ورزشی تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول