اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد گروه اقتصاد دانشگاه مازندران:

ارائه خدمات شهری سبب پرداخت بهتر هزینه‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد گروه اقتصاد دانشگاه مازندران گفت: ارائه خدمات خوب شهری سبب پرداخت بهتر هزینه‌های خدمات از جانب شهروندان می‌شود.

ارائه خدمات شهری سبب پرداخت بهتر هزینه‌ها می‌شود
پروفسور احمد جعفری صمیمی در حاشیه دومین روز از نخستین کنفرانس اقتصاد شهری ایران در سالن همایش‌های هتل پارس مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: چنانچه مردم جامعه‌ای از میزان هزینه‌های انجام شده در جهت افزایش رفاه و راحتی زندگی خود مطلع باشند قطعا در پرداخت هزینه‌های این خدمات آمادگی و رضایت‌مندی بیشتری از خود نشان می‌دهند.
وی افزود: ارائه خدمات خوب و مورد نیاز شهروندان و اطلاع رسانی در این زمینه، آنان را در راستای همکاری نزدیک با شهرداری و سازمان‌های مربوطه و همچنین در پرداخت هزینه‌های دریافت خدمات به‌ویژه در بخش اقتصاد شهری ترغیب می‌کند.
استاد گروه اقتصاد دانشگاه مازندران ادامه داد: شهرداری‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان نیاز به اعتبارات مالی جهت هزینه کردن دارند و شهرداری در این زمینه موفق‌تر است که ضمن انجام وظایف خود و ارائه خدمات مناسب به شهروندان، وظایف، عملکرد، شیوه و هزینه‌های اقدامات خود را برای شهروندان تشریح نماید.
جعفری صمیمی در همین راستا افزود: شهرداری‌ها باید به صورت روزمره فعالیت‌های خود را برای مردم شفاف سازی و روشن‌گری کنند تا آنان نیز ضمن دریافت خدمات مورد تقاضا و نیاز خود، با آمادگی، همکاری و رضایت‌ بیشتری نسبت به پرداخت هزینه‌های خدمات اقدام نمایند.
وی با اشاره به این نکته که کسب درآمد بیشتر شهرداری‌ها نیازمند ابتکارات خاص آنها در جهت جذب درآمد است اظهار داشت: با انجام اقداماتی در زمینه فرهنگی سازی و آموزش به شهروندان و همچنین اطلاع رسانی مخصوصا در حوزه اقتصاد شهری و فعالی‌های عمرانی، می‌توان در راستای جلب نظر و حمایت مردم گام‌های موفقی برداشت.
استاد گروه اقتصاد دانشگاه مازندران درآمدها را به دو گروه عمده درآمدهای پایدار و درآمدهای ناپایدار تقسیم کرد و اظهار داشت: درآمدهای نا پایدار ماننده ساخت و ساز مسکن و یا ارائه اشتغالات موقتی ثابت نیستند اما درآمدهای پایدار ماننده عوارض، مالیات‌های مختلف و هزینه‌های خدمات عمومی همیشگی ست و در صورت آموزش در این‌باره و فرهنگ سازی، پرداخت‌های بهتری در این زمینه انجام می‌شود.
جعفری صمیمی ضمن ناموفق خواندن شهرداری مشهد در زمینه کسب درآمد بیشتر اظهار داشت: مشهد شهر زیارتی، تفریحی و توریستی بزرگ با ظرفیت‌ها و امکانات بالایی است که سهم درآمد ناخالص بسیار پایینی را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: بر اساس گفته‌های شهردار مشهد مبنی بر این‌که شهرداری مشهد نتوانسته بیش از 30درصد طرح‌های خود را اجرایی کند، شهرداری مشهد نتوانسته از ظرفیت‌های زیارتی و توریستی خود به خوبی استفاده کند و درآمدهای مناسبی را کسب نماید.
استاد گروه اقتصاد دانشگاه مازندران با اشاره به اهمیت خصوصی سازی در کسب درآمد بیشتر اظهار داشت: شهرداری‌ها امکانات زیادی برای کسب درآمد بیشتر دارند و می‌توانند به جای این‌که همه مسئولیت‌ها و اقدامات را خود در دست بگیرند، شرایط این را دارند که قسمتی از آن‌ها را به بخش خصوصی که در آن زمینه خاص کارایی بیشتری دارد واگذار کنند.
جعفری صمیمی ضمن اظهار پیشنهادی گفت: در گذشته بیشتر درآمدهای شهرداری‌ها از طریق عوارض مسکن و پروانه‌های ساخت و ساز به دست می‌آمد اما با توجه به زیارتی و توریستی بودن شهر مشهد، با ابتکار عمل و خلاقیت می‌توان در جهت جذب درامدهای توریستی گام برداشت.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول