اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

‌بسیج وظیفه مقابله در عرصه‌های مختلف را دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: امروز بسیج به عنوان یک ارتش به شمار می‌رود و وظیفه مقابله در تمام‌ عرصه‌ها را بر عهده دارد.

‌بسیج وظیفه مقابله در عرصه‌های مختلف را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌کاظم طباطبایی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زابل در مصلای المهدی این شهرستان اظهار کرد: پنجم آذر روز بسیج مستضعفین است که به فرمان امام خمینی (ره) در سال 57 تأسیس شده و این روز خجسته را به همه ملت بسیجی تبریک عرض می‌کنیم.
وی افزود: بسیج یعنی همه ملت ایران، یعنی همه استعدادهای یک ملت و بسیج یکی از برکات انقلاب است که امام با بصیرتی که داشت پیش‌بینی می‌کرد این ملت خداجو دشمنان زیادی دارد و با این انقلاب ما سر آشتی ندارند.
خطیب جمعه زابل عنوان کرد: انقلاب ما یک انقلاب الهی است و همه ملت ایران به عنوان یک ارتش مردمی هستند و بسیج کارش فقط دفاع نیست بلکه کارش حضور در همه صحنه‌ها و عرصه‌هاست.
طباطبایی گفت: به فرموده امام راحل "‌بسیج در واقع یک انسجام همه‌گیر در کشور اسلامی ایران است و این ارتش کارش مبارزه در همه عرصه‌هاست.
وی امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه الهی دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر زمان خاصی ندارد و ما موظفیم امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهیم و این امر یک واجب الهی بوده و از واجباتی است که اگر به آن عمل شود مشکلات جامعه را کاهش می‌دهد‌.
امام جمعه زابل در ادامه به فلسفه قیام امام حسین (ع) اشاره و عنوان کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و امام حسین (ع) برای این قیام کرد چراکه دید جامعه او به فساد کشیده می‌شود.
طباطبایی بیان کرد: عزاداری و اشک ریختن برای امام حسین (ع) یک رمز دارد و گریه کردن سبب می‌شود که ظلم بریزد.
وی بیان کرد: امام سجاد (ع) بعد از واقعه کربلا یک لحظه از این واقعه چشم‌پوشی نکرد و همیشه این واقعه را برای مردم بازگو می‌کرد و هر وقت آب می‌دید به گریه می‌افتاد.
طباطبایی به بازگشت حجاج از مکه به کشور اشاره کرد و افزود: حجاج به هنگام بازگشت به خانواده، گوسفند قربانی می‌کنند و این یک عمل پسندیده است اما توصیه می‌شود حجاج ذبح خود را در مکان‌های بهداشتی انجام دهند تا ایجاد آلودگی در شهر و مردم نشود.
وی همچنین به دهم آذر سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس اشاره کرد و گفت: این روز را گرامی می‌داریم زیرا او فردی شجاع بود و در مقابل ظلم ایستادگی کرد، او سیاست را عین دیانت می‌دانست.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول