اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

سفیر انگلیس را از ایران اخرا‌ج کنید

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه مشهد گفت: مسئولان ما به سمت تعاملات سیاسی با غرب و استکبار به هیچ‌وجه نروند و همان کاری که نمایندگان مردم در مجلس انجام دادند، سفیر انگلیس را از ایران خارج کنید.

سفیر انگلیس را از ایران اخرا‌ج کنید
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد در جمع نمازگزاران حرم مطهر رضوی با اشاره به فرارسیدن روز نیروی دریایی و هفته بسیج اظهار داشت: نشان‌دار شدن این روزها و این هفته‌ها در حقیقت نشان اقتدار و عظمت امت اسلام در برابر جهان‌خواری استکبار شیطانی است.
وی گفت: خوشبختانه اقتدار و عزت ما در عرصه‌های دفاعی روز افزون است، و نیروی دریایی نیروی با افتخاری که در تاریخ دفاع مقدس با همه قدرت و توان از هرگونه حرکت از دشمن در عرصه دریا جلوگیری کند.
خطیب نماز جمعه مشهد با بیان اینکه امروز حرکت نیروی دریایی در پهنه اقیانوس و آب‌های آزاد دنیا تنه به توان قدرت دریایی استکبار می‌زند، افزود: برای همیشه استکبار را از هرگونه دستیابی و تهاجم نظامی به کیان امت اسلام مایوس و ناامید می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز دشمن نه تنها در منطقه، بلکه در کره زمین اقتدار ما را باور کرده است، و توانمندی ما در عرصه‌های دفاعی، علی‌رغم عرصه سیاسی، اقتدار ما به اذعان دشمن رسیده است.
وی با اشاره به اینکه شاهد اقتدار ما در کره زمین سخنان رئیس ‌جمهوری آمریکا است، افزود: در مقابل یک تهدید شیطانی که رئیس‌ جمهور آمریکا با زبان لرزان ما را به حمله نظامی تهدید کرد، وقتی با بیان آتشین و منطق کوبنده رهبر انقلاب روبه‌رو شد که مردم ایران هر تجاوزی را با مشت پولادین جواب می‌دهند، شاید دو تا سه ساعت از این موضوع نگذشت که آمریکا عقب‌نشینی مفتضحانه کرد.
علم‌الهدی ‌اضافه کرد: عجیب این است، که همیشه مواضع آمریکا علیه ایران به‌ وسیله وزیر امور خارجه و یا رئیس‌ جمهور اعلام می‌شود، اما این بار این عقب‌نشینی به وسیله کانون قدرت و مظهر توانایی آمریکا که وزیر دفاع است اعلام شد، این عقب‌نشینی نبود، این سیر نزولی برای دشمن مستکبر ما برای همیشه بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما اینجا یک گزارشی را از فرمانده نیروی دریایی ‌می‌شنویم، گفت: آمریکا می‌بیند و لمس می‌کند و چون اقتدار ما را لمس می‌کند، این‌طور مفتضحانه در برابر چشم دنیا و یک تهدید طوفنده مقام معظم رهبری عقب نشینی کرد.
وی با بیان اینکه مردم چشمشان باز است و 25 سال اسیر چهار مستشار ناپاک آمریکایی بودند، که با یک انقلاب عظیم با رهبری یک مرجع عالیقدر به این اوج قدرت رسیده‌اند بیان کرد: امروز استکبار جهانی از اینها چون مردانه در کشورهای اسلامی مقابله دیکتاتورهای استکبار ایستاده‌اند و مقاومت ‌می‌کنند، وحشت می‌کند.
علم‌الهدی با اشاره به اینکه خوشبختانه انقلاب مردم مصر و ملت‌های مسلمان وارد مرحله تازه‌ای شده است، تصریح کرد: اول شروع این حرکت‌ها غرب و آمریکا فکر می‌کرد می‌توانند این حرکت و انقلاب را مصادره کنند، مبارک مزدور را برداشته و یک مزدور دیگر را جایگزین او کنند، و سر مردم را کلاه بگذارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: خوشبختانه بیداری مردم مصر ثابت کرد که انقلابشان قابل مصادره برای استکبار جهانی نیست و دوباره سریع و قوی به میدان آمدند.
وی در ادامه خطاب به مسئولان و متولیان دیپلماسی و دولتی کشور گفت: متولیان دیپلماسی با لابی‌های قوی، با جریان‌های مردمی و احزاب سیاسی مصر سعی کنند، این نسخه کامل عیار بسیج را به آنها منتقل کنند.
علم‌الهدی خاطرنشان ساخت: تفکر بسیجی چیزی است که در یک کشور مردم همه‌کاره باشند و مردم سرنوشت خود را به دست جریانی، مثل جریان حاکم ندهند و راحت کنار بیایند.
وی گفت: امروز آمریکا کارش به جایی رسیده که تنها به یک جمع‌بندی رسیده و آن هم اینکه تنها راه مهار ‌حرکت‌های اسلامی در منطقه فقط به‌ وسیله ایران قابل مهار شدن است، تصریح کرد: ایران را می‌خواهد پای میز مذاکره بیاورد و امتیاز بگیرد، و این حرکت به وسیله ایران مهار شود.
خطیب نماز جمعه مشهد تاکید کرد: وزیر خارجه آمریکا با ذلت اذعان کرد و گفت همه این تحریم‌ها و فشارهایی که به ایران می‌آوریم به این دلیل است که ایران را پای میز مذاکره با آمریکا بیاوریم، که در نتیجه بتواند با قدرت ایران حرکت‌های مردمی را مهار کند.
علم‌الهدی تاکید کرد: متولیان دیپلماسی کشور ما بیدار و هوشیار و بیدار باشند، تا خدایی نکرده از پنجره آمریکا وارد نشوند و آنها را در یک تعامل سیاسی با بعضی از کشورهای غربی قرار دهد، و اینها به یک‌باره چشم باز کنند و خودشان را پای میز مذاکره با آمریکا ببینند.
وی گفت: مسئولان ما به سمت تعاملات سیاسی با غرب و استکبار به هیچ‌وجه نروند، و آنها اگر تحریم کردند بهترین راه قطع ارتباط با آنها است و همان کاری که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انجام دادند،که سفیر انگلیس را از ایران خارج کنید، این مردم هم می‌گویند که باید سفیر انگلیس از ایران خارج شود.

غربی‌ها امروز محتاج ما هستند

وی گفت: امروز باید متولیان دیپلماسی ما از زمینه حاصل شده در مردم و از فریاد نمایندگان غیور مردم در مجلس شورای اسلامی استقبال کنند و روابط را نه تنها با انگلیس بلکه به همه کشورهای غربی متزلزل کنند، زیرا غربی‌ها امروز به ما محتاج هستند.
خطیب نماز جمعه مشهد گفت: رگ حیات غربی ها در دنیا در دستان ما است و باید توجه کرد و نباید ارزان بفروشیم و اگر ما ارزان درمقابل آمریکا بایستیم، از هر زمان دیگری زمینه ما مساعدتر است و با این مقاومت و ایستادگی قهرمانی خودمان را در دنیا برای مردم دنیا نشان دهیم.
وی در ادامه خطاب به مجریان سوگواری سیدالشهدا در ایام محرم و صفر گفت:  عاشورا و محرم و عزاداری امام حسین (ع) ما را در انقلاب پیروز کرد.
خطیب نماز جمعه مشهد با بیان این مطلب که محرم 57 پیروزی انقلاب را برای ما تضمین کرد، افزود: شما بیایید محرم امسال را محرمی نمایش دهید که پیروزی را برای کشورهای بپا خواسته تضمین کند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول