اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمانشاه:

بسیج با تقویت ایمان حرف اول را در جهان می‌زند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمانشاه گفت: بسیجیان ما باید با تقویت ایمان و پرهیزگاری به قلل رفیع و عالی انسانیت دست پیدا کنند و در جهان حرف اول را بزنند.

بسیج با تقویت ایمان حرف اول را در جهان می‌زند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های امروز نماز جمعه کرمانشاه در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری ایمان و تقوای بسیجیان باید تقویت شود و این تقویت سیر الهی دارد.
وی با اشاره به 5 آذر سالگرد تشکیل نیروی مقاومت بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره)،‌ تصریح کرد: بسیجیان ما باید با تقویت ایمان و پرهیزگاری به قلل رفیع و عالی انسانیت دست پیدا کنند و در جهان حرف اول را بزنند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به هیئت‌های عزاداری و مردم توصیه کرد‌ از فضای سنتی و روحانی عزادارای‌های ماه محرم فاصله نگیرید و مراقب نوحه‌ها و ریتم‌های آن باشید.
علما ادامه داد: نوحه‌ها و شعرها باید هم جنبه معنوی و هم جنبه انقلابی داشته باشد.
امام جمعه کرمانشاه به سبک‌های جدید مداحی اشاره کرد و افزود: باید مراقب بود این سبک‌ها از نوع موسیقی‌های غربی نباشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید تلخی‌ها و شیرینی‌های مکتب عاشورا در عزاداری‌ها گفته شود و از بازگویی هیچ مطلبی دریغ نشود.
وی با اشاره به بیداری اسلامی کشورهای عربی و قیام‌های اعتراضی کشورهای غربی گفت: دولت‌های اسلامی باید امام حسین(ع) را الگو قرار دهند، زیرا با به دست آوردن تفکر عاشورایی می‌توان به تمام اهداف رسید.
علما تاکید کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) نشات گرفته از مکتب سرخ حسینی بود.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، باید امام حسین(ع) را الگو و اسوه قرار داد و مجالس عزاداری برای ارتباط با خداوند سبحان و تقویت ولایت برگزار شود.
امام جمعه کرمانشاه به روح مکتب عاشورا اشاره ‌و عنوان کرد: روح عاشورا شامل شجاعت، فداکاری و زیادکردن غیرت اسلامی است؛ لذا مردان باید غیرت حسینی و زنان غیرت زینبی داشته باشند.
وی تاکید کرد: اگر این غیرت در جامعه جلوه پیدا کند، جامعه اسلامی به اهداف متعالی خود دست پیدا می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به 7 آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این روز را به آنان تبریک گفت و افزود: 7 آذر روز درخشش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر ارتش بعث عراق است.
امام جمعه کرمانشاه، آیت‌الله سید‌حسن مدرس را شخصیت ماندگار نهضت عاشورا دانست و افزود: این شخصیت انقلابی با استواری و بیداری در برابر رضاخان پهلوی ایستاد و در برابر ظلم او قیام کرد.
علما با اشاره به اینکه 10 آذر ماه روز مجلس است، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید سرلوحه کارش را رفع فقر، محرومیت‌زدایی و نجات طبقه ضعیف قرار دهد.
وی مجلس شورای اسلامی را سر‌آمد مجلس‌های دنیا اعلام و تاکید کرد: مجلس باید مدرس‌گونه باشد و در راه شهید مدرس، امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای گام بردارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول