اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد:

آغاز ذخیره‌سازی 50 هزار تن مرکبات شب عید از هفته آینده

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از ذخیره‌سازی 50 هزار تن مرکبات در استان مازندران تا پایان سال جاری برای شب عید خبر داد.

آغاز ذخیره‌سازی 50 هزار تن مرکبات شب عید از هفته آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، مرتضی هاشم‌پور شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه گل و گیاه تنکابن تنکابن با اشاره به اینکه همچون سال‌های گذشته در سال جاری نیز برای تنظیم بازار شب عید ذخیره‌سازی مرکبات صورت می‌پذیرد، بیان داشت: برای ذخیره‌سازی مرکبات تاکنون با 29 مباشر تفاهم‌نامه امضا شده است و بیش از 19 متقاضی بیش از 30 هزار تن مرکبات از مازندران هستند و 15 هزار تن مرکبات هم برای مصرف استان ذخیره‌سازی می‌شود.
وی اظهار داشت: از هفته آینده کار ذخیره‌سازی مرکبات آغاز می‌شود و تمامی شرایط برای این کار آماده است.
هاشم پور درباره حمایت از طرح تنظیم بازار ادامه داد: در سال های گذشته دولت برای طرح ذخیره‌سازی هم اعتبار و هم یارانه در نظر می‌گرفت، امسال شاید یارانه‌ای برای این کار اختصاص پیدا نکند اما برای این منظور 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تاکنون 10 هزار میلیارد تومان آن به بانک‌ها معرفی شدند و باقی این مقدار نیز به ذخیره‌سازانی که در این عرصه با مباشران همکاری می‌کنند اعطا می‌شود.
وی درباره وضعیت صادرات استان نیز خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به وضعیت صادرات و واردات چند سال گذشته داشته باشیم متوجه می‌شویم که در این فرآیند با یک حرکت جهشی در بخش صادرات ما رشد خوبی داشتیم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: سال گذشته 131 میلیون دلار صادرات از استان داشتیم و طی 8 ماهه امسال نیز 153 میلیون دلار صادرات داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود میزان صادرات سال جاری استان به رقم 220 میلیون دلار برسد، ابراز امیدواری کرد از این میزان نیز گذر کنیم.
هاشم‌پور با تاکید بر اینکه به هر میزان صادرات افزایش یابد واردات کاهش خواهد یافت، اذعان داشت: با رویکرد تولیدی صادرات‌محور باید تمام تلاشمان را صورت دهیم تا از محل صادرات غیرنفتی علاوه بر رونق اقتصادی، کشور را اداره و ایجاد درامد کنیم.
وی درباره بالابردن کیفیت نان نیز یادآور شد: از ابتدای سال جاری در قانون برنامه پنجم توسعه محوریت اصلاح و تولید نان به تجارت، صنعت و معدن واگذار شد و تفاهمنامه‌ای بین وزارت کشور و این وزارتخانه منعقد شد و از شهریور به بعد با تشکیل تیمی از نماینده‌ای از اداره کل، فرمانداری، بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و سایر نمایندگان ذیربط در این برنامه کار خواهند کرد.
هاشم پور گفت: در این میان در تولید نان، نانوایان باید برای افزایش کیفیت از آرد مناسب با سبوس‌گیری 18 درصد استفاده کنند که مغذی‌تر است.
وی افزود: همچنین نانوایی‌ها اگر کم فروشی کنند و از میزان وزن چانه خمیر که 400 گرم است، کمتر باشد و یا در بحث قیمت برخلاف قیمت مصوب نان بفروشند یقینا با آنها در طرح نظارتی برخورد جدی خواهد شد که امیدواریم نانوایان برای بهبود کیفیت نان خودشان را با برنامه‌های تدوین شده تطبیق دهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول