اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش فیزیک اصفهان:

تمام حوزه‌های روز جامعه اثری از علم فیزیک دارد

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش فیزیک اصفهان گفت: در تمام حوزه‌های روز جامعه رد پایی از علم فیزیک مشاهده می‌شود به گونه‌ای که در حوزه‌هایی همچون نجوم، اپتیک و مولکولی شاهد آن هستیم.

تمام حوزه‌های روز جامعه اثری از علم فیزیک دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدجواد هاشمی‌فر در همایش روز فیزیک اظهار داشت: بخش عمده‌ای از علم فیزیک مربوط به شناخت طبیعت بوده که این مسئله جایگاه ویژه‌ای به آن بخشیده است.
وی افزود: همایش روز فیزیک به این دلیل آشنایی عامه جامعه با علم فیزیک برگزار شده و این در حالی است که در زمان حاضر تنها یک گروه خاص به شناخت آن مبادرت می‌ورزند.
دبیر اجرایی همایش فیزیک اصفهان تصریح کرد: این نخستین سالی است که این همایش به طور موازی در دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان برگزار می‌شود و سعی بر این است تا در سال‌های آتی دانشگاه‌های بیشتری برگزارکننده این همایش باشند.
در ادامه این همایش احمد شریعتی عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا تهران به عنوان مهمان ویژه این همایش با اشاره به تعریفی مختصر در ارتباط با نظریه‌های علمی گفت: آنچه در اینجا مورد بحث است نظریه گرانش نیوتن است که او نخستین کسی بود که این نظریه را مطرح کرد زیرا پیش از او نظریات ارائه شده علمی نبودند.
وی افزود: نکته مهم در نظریه ذکر شده این است که گرانش نیوتن برای اجسام نقطه‌ای است و پیش‌بینی مهم نظریه نیوتن آن است که حضیض در نقطه ثابت است.
شریعتی با اشاره به نظریه نسبیت عام انیشتین تصریح کرد: در نظریه نیوتن یک اختلاف هفت درصدی درباره حضیض سیاره تیر وجود دارد که مدل انیشتین این اختلاف را توضیح می‌دهد.
در ادامه این همایش تازه‌ترین اخبار دنیای فیزیک در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
در بخش دوم همایش نیز آزمایش‌های کوتاه و جذاب در ارتباط با قانون برنولی، سیال غیرنیوتنی، مخروط مرکز جسم، شناوری مغناطیسی، مرکز جرم، دستگاه واندوگراف، تفنگ مغناطیسی، غواص کارتزی، جوشیدن آب و موتور فارادی انجام شد.
در بخش سوم همایش فیزیک نیز شرکت‌کنندگان که به شش گروه خوارزمی، بوعلی، ابوریحان، خیام، خواجه‌نصیر و رازی تقسیم شده بودند از آزمایش‌های جذاب و آموزنده از جمله آزمایش‌های امواج و آزمایش‌های شناخت الکترون در شش مکان مجزا که برای هر مکان بیست دقیقه در نظر گرفته شده بود، بازدید کردند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول