اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه محرم؛

270 مبلغ از قم به یگان‌های ارتش سراسر کشور اعزام شدند

خبرگزاری فارس: در آستانه ماه محرم‌الحرام، 270 مبلغ پیش از ظهر امروز طی مراسمی از قم به یگان‌های ارتش سراسر کشور اعزام شدند.

270 مبلغ از قم به یگان‌های ارتش سراسر کشور اعزام شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که در هتل صفای قم و با حضور مبلغان اعزامی و جمعی از مدیران و فرماندهان ارتش برگزار شد، مدیر امور قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این 270 روحانی که به سراسر کشور اعزام می‌شوند، علاوه بر روحانیونی که در ارتش شاغل هستند به تبلیغ، روضه‌خوانی و پاسخ به شبهات کارکنان می‌پردازند.
وی افزود: روحانیون اعزامی در یگان‌های مختلف ارتش اعم از پادگان‌ها، شهرک‌های مسکونی، مراکز آموزشی، مناطق مرزی و مراکز پدافند هسته‌ای به مدت 12 روز مشغول به کار می‌شوند.
حجت الاسلام مسلم یعقوبی ابراز داشت: این اعزام‌ها بر اساس درخواست یگان‌های ارتش بوده و روحانیون از میان روحانیون داوطلبی که به دفاتر عقیدتی سیاسی ارتش مراجعه کرده و یا از روحانیون همکار با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سازمان اوقاف و امور خیریه انتخاب شده‌اند.
در ادامه این مراسم جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به بیان مطالبی در مورد روش‌های جذب مخاطب توسط روحانیون پرداخت.
حجت‌الاسلام محمد علی نیکبخت با اشاره به ایام فرارسیدن هفته بسیج، خاطرنشان کرد: بسیج یادگار امام راحل است که تاکنون خیر و برکات بسیاری برای کشور داشته و پس از این نیز بیش از پیش این خیر و برکات ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به آفات عالمان از دیدگاه روایات، افزود: در روایتی از امام صادق(ع) علم همراه با ترس از خدا ذکر شده و این نشان می‌دهد کسی که تقوا نداشته باشد عالم نیست.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: از دیگر آفات عالم که در روایات ذکر شده است، طمع، بخل، ریا و عمل نکردن به مطالبی است که بیان می‌کند.
وی ابراز داشت: اگر یکی از این آفات در ما دیده شود، نصیحت‌های ما اثری نخواهد داشت چراکه مردم زمانی به پندهای ما گوش می‌دهند که ما را قبول داشته باشند.
نیکبخت اضافه کرد: یکی دیگر از مباحثی که سبب فاصله گرفتن مردم از روحانیت می شود، عمل نکردن به دانسته‌هاست.
وی با اشاره به اینکه حرف یک عالم باید عملش را تصدیق کند، ادامه داد: طبق روایات کسی که حرف و عملش متفاوت باشد، عالم نیست.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول