اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم خبر داد:

اختصاص نیم ‌درصد بودجه دولت به صندوق نوآوری کشور

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سالانه نیم درصد از بودجه‌های عمومی دولت برای صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در نظر گرفته شده است.

اختصاص نیم ‌درصد بودجه دولت به صندوق نوآوری کشور
محمد مهدی‌نژاد نوری در حاشیه کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری سال 2011 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی در هیئت وزیران تصویب و برای تطبیق با قانون اساسی به شورای نگهبان ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه همزمان با تدوین این اساسنامه، آیین‌نامه‌های اجرایی آن نیز تدوین شده است، افزود: آیین‌نامه‌های اجرایی اساسنامه صندوق نوآوری پس از تصویب، ابلاغ می‌شود و کارهای عملیاتی و اجرایی آن با منابعی که در قانون برای آن پیش‌بینی شده انجام می‌شود.
مهدی‌نژاد نوری به جزئیات اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره و تصریح کرد: در این اساسنامه که برگرفته از اصل قانون است، نوع کمک‌ها و تسهیلات افرادی که مشمول این حمایت‌ها می‌شوند و همچنین ساختار صندوق و نحوه تأمین اعتبارات تعیین شده است.
وی میزان اعتبارات این صندوق را 3 هزار میلیارد ذکر کرد و ادامه داد: این میزان اعتبارات سه ساله تأمین می‌شود به این ترتیب بوده که سالانه نیم درصد از بودجه‌های عمومی دولت برای این صندوق در نظر گرفته شده است.
معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نحوه تأمین این میزان اعتبارات گفت: منبع تأمین اعتبارات 3 هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی یا صندوق ذخایر ارزی یکی از این دو منبع در نظر گرفته شد اما در سال جاری اعتبارات آن از فروش قیمت نفت (بیش از 81.5 دلار) پیش‌بینی شده است.
مهدی‌نژاد نوری بیان کرد: در صورتی که دولت نفت را به قیمتی بیش از 81.5 دلار بفروشد، مازاد آن صرف چند مورد می‌شود که یکی از این موارد تأمین اعتبارات برای صندوق نوآوری و شکوفایی است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول