اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی بارش‌های پائیزی در استان بوشهر:

سد انحرافی شبانکاره سرریز شد

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: در پی بارش‌های پائیزی در استان بوشهر آب سد انحرافی شبانکاره سرریز شد.

سد انحرافی شبانکاره سرریز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی شامگاه چهارشنبه در دیدار با مسئولان دشتستان اظهار داشت: در اثر بارش باران‌های پائیزی در روزهای اخیر شاهد تسریع در روند آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی در استان بوشهر بوده‌ایم.
وی افزود: بارش باران‌های پائیزی در 48 ساعت گذشته موجب جاری شدن سیل و افزایش حجم آب ورودی شبکه‌های آبیاری استان بوشهر شده است.
موسوی با اشاره به تاثیر باران بر شبکه‌های آبیاری اذعان داشت: در اثر بارش‌های پائیزی و افزایش حجم آب ورودی به شبکه‌های آبیاری استان شاهد سرریز آب سد‌های انحرافی شبانکاره، آبپخش، سرقنات و اهرم بوده‌ایم.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: جاری شدن سیلاب در شبکه‌های آبیاری با مواد مغذی که برای نخیلات مفید هستند همراه بوده و کشاورزان منطقه مایل به آبیاری نخیلات خود با آب ناشی از سیلاب هستند.
موسوی با بیان اینکه سیلات و بارش باران خساراتی در شبکه‌های آبیاری به دنبال نداشته، عنوان داشت: انباشت رسوبات ناشی از بارندگی توسط دریچه تخلیه رسوب و با استفاده از بیل مکانیکی با هزینه‌های گزاف انجام خواهد شد.
وی آب‌بها را تنها منبع درآمدی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر دانست و افزود: همکاری و مشارکت باغداران در امر تعمیر و نگهداری از شبکه‌های آبیاری از طریق پرداخت به موقع آب‌بها ضروری به نظر می‌رسد.
این مسئول ادامه داد: حفاظت و حراست از شبکه‌های آبیاری استان بوشهر امری ضروری و از مهم‌ترین اهداف و ماموریت‌های این شرکت است و انتظار داریم کشاورزان در این امر مهم و حیاتی مشارکت فعال داشته باشند.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ابراز داشت: از ابتدای آغاز دور جدید آبیاری در استان شاهد حضور مستمر و شبانه‌روزی مسئولین توزیع آب و گروه گشت و بازرسی از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر بوده‌ایم و با نظارت دقیق پرسنل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان از ورود هرگونه خسارت به شبکه‌های آبیاری استان جلوگیری شد.
موسوی اضافه کرد:‌ بر اساس گزارش دریافتی از ایستگاه بارا‌ن‌سنجی مستقر در آبپخش در روز گذشته شاهد بارش حداکثر 90 میلی‌متر باران در ساعات پربارش روز بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه سد انحرافی شبانکاره مربوط به آبیاری نخیلات بخش آبپخش است تصریح کرد: پس از بارش باران‌های پائیزی شاهد افزایش حجم آب کانال اصلی از 6 هزار لیتر بر ثانیه به 10 هزار لیتر بر ثانیه بوده‌ایم و سد انحرافی شبانکاره 20 سانتی‌متر سرریز داشته است.
موسوی با اشاره به افزایش چشمگیر حجم آب در شبکه آبیاری دالکی اذعان داشت: حجم آب در شبکه آبیاری رودخانه دالکی در پی بارش‌های اخیر از 3 هزار لیتر بر ثانیه به 11 هزار لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر متذکر شد: در روزهای اخیر حجم آب شبکه‌ آبیاری اهرم به نحو مطلوب افزایش یافته و شاهد افزایش حجم آب کانال اصلی از 62 لیتر بر ثانیه به 3 هزار و 500 لیتر بر ثانیه بوده‌ایم.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول