اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش کامل فارس از سفر رئیس جمهور به پاکدشت؛

احمدی‌نژاد: ‌ایران سر سوزنی از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با اشاره به توطئه های دشمن علیه ایران اسلامی گفت: ملت ایران سر‌سوزنی از حقوق هسته‌ا‌ی خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

احمدی‌نژاد: ‌ایران سر سوزنی از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمود احمدی‌نژاد که در راستای دور چهارم سفر استانی هیئت دولت در استان تهران به شهرستان پاکدشت سفر کرده در جمع مردم غیور این شهرستان حضور یافت و گفت: ملت ایران سرسوزنی از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند و اجازه نخواهد داد احدی کوچک‌ترین دست‌اندازی به حقوق ملت ایران داشته باشد.
رئیس جمهور با اشاره به نحوه تصرف آمریکا افزود: عده‌ای راه افتادند و رفتند در آمریکا مردمی که زندگی طبیعی و فرهنگ و تمدن را قتل عام کردند و ‌با تیر و تفنگ حاکم شدند و علیه مردم بومی خوب آمریکا، ‌چقدر کشتار کردند و بعد جنگ‌ها و بمباران‌های بعدی و این کار را در گوشه و کنار دنیا تکرار کردند.
وی در ادامه با اشاره به سخنان خود در سازمان ملل عنوان کرد: مطلبی در سازمان ملل گفتم که به آنها خیلی برخورد ولی نتوانستند آن را تکذیب کنند گفتم شما هزار پایگاه نظامی و اطلاعاتی در دنیا دارید آیا این غیر از اشغال دنیاست، ‌آمریکا در منطقه خلیج فارس و برخی کشورها پایگاه نظامی دارد، کدام دولت نظامی‌تر و متجاوز‌تر و دروغ گوتر از اوست.
احمدی‌نژاد غربی‌ها را خطاب قرار داد و گفت: همه اعمال زشت  طاغوت‌های دنیا را جمع کنید به اندازه بخشی از کارهای زشت شما نمی‌شود، شما مدعی ملت ایران می‌شوید و  می‌خواهید از سازو‌کارهای خود علیه ملت ایران استفاده کنید، من به شما اعلام می‌کنم دوران زورگویی و قلدری به پایان رسیده است و ملت ایران اجازه نخواهد داد کسی به او زور بگوید.
رئیس جمهور در ادامه به سازندگی‌های ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: همه این بهانه‌هایی که اینها می‌آورند،‌ هر روز یک سازی کوک می‌کنند، حرفی می‌زنند، یک بازی درست می‌کنند، همه برای این است که ایران ساخته نشود. بقیه بهانه است، بمب اتم، ‌بانک و ترور و همه حرف‌هایی که این روزها ‌می‌زنند و می‌گویند ملت ایران می‌خواهد ترور کند، اینها همه بهانه است برای اینکه جلوی پیشرفت ملت بزرگ ایران را بگیرند.

ساختن ایران راه خنثی‌ سازی توطئه دشمنان است
احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه امروز راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان ‌کار و ساختن ایران است، بیان داشت: آنها می‌خواهند این هدف محقق نشود همه باید دست به دست هم دهیم و ایران را بسازیم، اگر ایران ساخته شد آنها شکست می خورند و مایوس می‌شوند.
رئیس جمهور با اشاره به توطئه‌های دشمنان در راستای هسته‌ای نشدن ایران اسلامی تاکید کرد: همانند بازی که چند سال پیش در روند هسته‌ای ایجاد کردند آنها می‌خواستند ما هسته‌ای نشویم هر روز قطعنامه، تحریم و ‌بداخلاقی می‌کردند اما وقتی دانشمندان ما ایستادند، ایران را هسته‌ای کردند دست آنها به جایی بند نیست و هر کاری کنند، ایران هسته‌ای شده است و از این مسیر بر نمی‌گردد.

استقرار عدالت از ویژگی های بسیج است
احمدی‌نژاد بیان داشت: کنار زدن همه تحمیل‌ها،‌ غبارها، غفلت‌ها، خودخواهی، خود‌برتری‌بینی‌ها، بد‌اندیشی‌ها، کج‌اندیشی‌ها و تلاش برای اصلاح جامعه و استقرار عدالت، محبت و رفع مشکلات از ویژگی‌های فرهنگ و روحیه بسیجی است، بسیج و حرکت و فرهنگ بسیج یعنی جاری شدن فطرت الهی انسان‌ها در  زندگی روزمره و لحظه به لحظه زندگی انسان ها است
رئیس جمهور به معنا کردن بسیج پرداخت و خاطرنشان کرد: بسیج یعنی خدمتگزاری خالصانه و مخلصانه به آحاد بشر، عشق الهی و بی پایان به انسان ها که اشرف مخلوقات خداوند هستند و بسیج به معنای پاکی، مهربانی، خدمتگزاری و اساس تاسیس بسیج بر این فرهنگ است و دیدیم در دوران دفاع مقدس عزیزان بسیجی ما چه طور همه وجود خود را برای اسایش و امنیت جامعه و برای استقلال و عزت کشور و ملت بزرگ فدا کردند.
وی با تاکید بر اینکه بسیجی باید نماد پاکی، ایمان، محبت، تواضع‌، خدمتگزاری و نماد فروتنی در برابر آحاد مردم باشد، گفت: بسیجی باید نخستین مدافع عدالت، حقوق ملت‌ها و انسان‌ها و نخستین ایستاده در برابر قدرت های مستکبر و ظالم عالم باشد، بسیجی یعنی انسانی که بر اساس فطرت الهی فقط و فقط در مسیر پاکی ، عدالت و عشق حرکت می کند و بسیجی خود را محو و فدای جامعه  می کند و در برابر منافع ملت و آرمان‌های الهی، خودش را به حساب نمی‌آورد و خدا را سپاسگزاریم که ملت ایران و مردم پاکدشت همه اهل فرهنگ بسیج و بسیجیان هستند.
احمدی‌نژاد افزود: اوج حرکت بسیج را شما در حادثه عاشورا و یاری امام حسین (ع) می بینید. حقیقت این است که یاران آن امام، عینیت و تجسم بسیج و بسیجی بودند و هر کسی در هر گوشه جهان که می خواهد به افتخار بسیجی بودن نائل شود باید از نظر اندیشه، اخلاق، روحیات، آرمان ها، خدمتگزاری، تلاش برای ساختن و عشق به مردم همانند یاران امام حسین (ع) و در راس همه بسیجیان عالم، شخص سید الشهدا (ع) باشد و خدا را سپاسگزاریم که سراسر ایران و شهرستان پاکدشت مملو از بسیجیان مخلص‌، مومن و آماده خدمتگزاری است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، مشکلات کنونی جامعه بشری را ناشی از فاصله گرفتن برخی حاکمان از فرهنگ الهی و انسانی دانست و تاکید کرد: در عرصه اقتصادی دچار مشکل و بن بست شده اند، راه رفع آن را در لشکرکشی به عراق و افغانستان جستجو کردند و وقتی جیب عده ای سرمایه دار بی فرهنگ خالی می‌شود به جای اصلاح رفتارها و اندیشه های خود دستشان را در جیب دیگران می کنند و می‌خواهند مشکلات و ضعف های خود را از مال و ثروت دیگر ملت‌ها جبران کنند و این فرهنگ ناصالحانی است که امروز بر مراکز اصلی قدرت جهانی مسلط شده اند.
رئیس جمهور بیان داشت: وقتی می بینند ملت ایران برای پیشرفت و حرکت عزم خود را جزم کرده و تصمیم گرفته است قله های عزت و پیشرفت را فتح کند و پرچمدار صلح و عدالت در جهان شده است برای مانع تراشی در برابر آن هر روز بهانه جویی و طراحی جدیدی می کنند.
وی اظهار داشت: وضع دنیا را ببینید فرهنگ و منطق سلطه گران حاکم بر جهان مسخره است کسانی که هزاران بمب اتمی ذخیره کرده اند ملت ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتمی متهم می کنند و ما بارها به این اتهامات پاسخ داده ایم اما ظاهرا اینها موجوداتی هستند که برای تفهیم یک مطلب به آنان باید صدها بار آن را تکرار و حرف ها را در گوششان فرو کرد.
احمدی نژاد تاکید کرد: هر کسی در هر جای ایران که هست باید زندگی، شغل و برنامه های خود را با سازندگی و ساختن ایران تنظیم کند و برای ساختن ایران همه ما اعم از کارگر، کشاورز، دامدار، معلم، دانش آموز، دانشجو، استاد، کسبه، تاجر و کارمند باید دست به دست هم دهیم و ایران را بسازیم البته کارهای زیادی انجام شده اما کارهای بر زمین مانده نیز زیاد است و یکی از مهمترین کارهایی که امروز باید در سراسر ایران از جمله شهرستان پاکدشت انجام شود عزم عمومی و تلاش همگانی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است.

125 طرح مصوبه سفرهای استانی رئیس جمهور به پاکدشت
وی خاطرنشان کرد: دولت همه امکانات خود را برای ایجاد اشتغال جوانان بسیج کرده است در جلسه هیئت دولت مربوط به استان تهران، آنچه دولت باید به صحنه بیاورد از قبیل مجوزها ،‌تسهیلات‌، امکانات، برنامه ها و راهنمایی ها را تصویب می کند.
وی در ادامه گفت: جوانان و مردم شهرستان پاکدشت با کار و تلاش و ایجاد اشتغال الگوی ریشه کنی بیکاری در ایران شوند.
احمدی نژاد با اشاره به سفرهای استانی دولت به استان تهران بیان داشت: تاکنون سه سفر استانی برای استان تهران انجام شده است که حاصل این سفرها تصویب 125 طرح برای شهرستان پاکدشت بوده که از این تعداد 52 طرح اجرا شده و 73 طرح یا در دست اجراست و یا هنوز کاری انجام نشده است و در جلسه دولت مصوباتی را که انجام شده اما در عمل اتفاقی بر روی زمین نیفتاده است بررسی می کنیم که اگر مانع و کمبود بودجه داشته باشد برطرف کنیم تا این طرح ها به سرعت اجرا شود و در اختیار مردم پاکدشت قرار گیرد.
رئیس جمهور اتصال پاکدشت به شبکه قطار شهری را یکی از این طرح ها بیان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه مطالعات و طراحی های این طرح به پایان رسیده است و امیدوارم با مصوبه دولت قبل از پایان سال و یا حداکثر در بهار سال آینده عملیات اجرایی آن روی زمین آغاز شود.
وی افزود:‌ طرح دیگر، اتصال پاکدشت به بزرگراه شهید بابایی است که در این باره هر ماه پیگیری می کنیم اما مسیر عبوری که مد نظر و در اولویت است از مراکزی عبور می کند که جابجایی آنها مشکل است و ما داریم مشکلات را برطرف می کنیم و امیدواریم عملیات اجرایی این مسیر یا مسیر جایگزینی که نزدیک همین طرح است تا پایان سال و یا حداکثر تا ابتدای سال آینده آغاز شود و کار سد ماملو تمام شد و از ذخیره این سد  30 میلیون متر مکعب آب به پاکدشت اختصاص یافت.
آقای احمدی نژاد افزود : خط لوله این طرح در حال اجراست، استاندار قول می دهد و بنده هم پیگیری می کنم که تا پایان سال آینده، آب سد ماملو  به مردم پاکدشت برسد و استفاده کنند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه طرح های کمربندی و بیمارستان هم که نیمه کاره است ، در پاسخ به درخواست مردم درباره متروی این شهر بیان داشت: کار مطالعاتی آن انجام و پول هم اختصاص داده شد و به زودی کار اجرایی آن آغاز می شود و در جلسه هیئت دولت تسهیلاتی تصویب می کنیم برای گلخانه دارها و کسانی که می خواهند خود اشتغالی داشته باشند و برای کشاورزان پاکدشتی، طرح ها و عناوین زیاد است، مسکن و ورزشگاه و 10 هزار مسکن مهر را زودتر آماده می کنند و دراختیار شما قرار می دهند تا اجاره مسکن هم کاهش یابد.
احمدی نژاد افزود: اخبار دولت را خواهید شنید و به امید خدا موجب خوشحالی شما می شود.

رئیس جمهور از مردم پاکدشت تشکر کرد
احمدی نژاد از مردم پاکدشت تشکر کرد و گفت: نخست تشکر می کنم برای همه خوبی های مردم پاکدشت در طول تاریخ ، این مردم هرجا که بودند و هستند موجب عزت و خیر و برکت هستند، خوبی های شما در دوران دفاع مقدس هیچ گاه فراموش نمی شود و تشکر دوم من به خاطر لطفی است که به این خادم خود دارید، در صحنه های گوناگون و انتخابات به فرزند و خادم خود ابراز لطف می کنید و تشکر آخر من به خاطر حضور حماسی و عزت آفرین امروز شماست، آمدید یک بار دیگر به دنیا اعلام کردید مردم پاکدشت هوشمند، زنده و بیدارند و هوشمند و زنده و بیدار می ماند.

دیدار چهره به چهره رئیس جمهور با مردم
رئیس جمهوری پس از سخنرانی با حضور در یکی از ساختمان های مجموعه ورزشی شهید محسن پازوکی با تعدادی از مردم پاکدشت چهره به چهره دیدار کرد.
احمدی نژاد در پایان سخنانش در جمع مردم پاکدشت اعلام کرد که نخستین بار تمام اعضای هیئت دولت در سفرهای استانی در یکی از شهرستان ها در ساختمان شهردار پاکدشت حضور یافتند و به مسایل و مشکلات مراجعه کنندگان رسیدگی کردند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول