اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

بیداری اسلامی ملت‌ها مدیون جهانی شدن اندیشه بسیج است

خبرگزاری فارس: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای حضور و جوشش بسیجیان در سه دهه انقلاب اسلامی را درونمایه بیداری تمام آزاداندیشان جهان دانست و اعلام کرد: الگوبرداری ملت‌های مسلمان از ساختار مستضعفان و راه اندازی گروه‌های مقاومت اسلامی نشان از جهانی شدن فرهنگ جهادی و اندیشه بسیجی دارد.

بیداری اسلامی ملت‌ها مدیون جهانی شدن اندیشه بسیج است
به گزارش باشگاه خبری فارس "توانا"، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه فرا رسیدن سی‌و‌سومین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه سال 1358 با صدور بیانیه‌ای این روز بزرگ و تاریخ‌ساز را به تمامی ملت شریف و مبارز ایران اسلامی به خصوص دلاورمردان عرصه ایثار و خدمت، تبریک گفت.

در  این بیانیه آمده است: سی‌سال پیش در چنین ایامی با تدبیر و درایت هوشمندانه قائد عظیم‌الشأن و رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(رحمة‌الله علیه)، نهال مقدس و نوپای بسیج برای اولین‌بار در صحنه اجتماع رویید و با رویش خود طنین امید و آزادی، عدالت و پیشرفت را سر داد و به عنوان برگ زرینی در دفتر خاطرات ملت مبارز ایران درخشید.

این بیانیه می‌افزاید: حضور مقتدرانه و معجزه‌گر بسیج و گروه‌های داوطلب بسیجی در هشت سال دفاع مقدس و کمک به نیروهای سپاه و ارتش، حضور در تک‌ها و پاتک‌های نظامی و جنگ‌های نامنظم و نامتقارن از دلایل اصلی پیروزی ایران اسلامی در جنگ با رژیم بعث و همپیمانان مستکبر صدام شد.
 
این بیانیه با اشاره به حضور بی‌ادعای بسیجیان در طرح‌های بزرگ ملی، صنعتی،‌ راه‌سازی و جهاد کشاورزی پس از جنگ، ادامه می‌دهد: درخشش نخبگان بسیجی در عرصه‌های فراگیری علوم نوین و بومی‌سازی دانش‌های روز که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف مسابقات و المپیادهای جهانی به اهتزار درآورده است، نشان از میزان اثرگذاری، محبوبیت و اقتدار بسیج در صحنه‌های مختلف اجتماع است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حضور، خیزش و جوشش بسیجیان در سه دهه انقلاب اسلامی را درونمایه برکت و بیداری تمام آزاداندیشان جهان می‌داند و اعلام می‌کند: در حال حاضر کشورهای مسلمان و آزاده جهان با الگوبرداری از ساختار مستضعفان، گروه‌های مقاومت اسلامی را راه‌اندازی کرده و برادران مسلمان ما در اقصی نقاط جهان در لبنان، فلسطین، عراق و ...با پیروی از این الگو در مبارزات آزادی‌خواهانه خود و مقاومت در برابر دشمن متجاوز در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه به پیروزی و موفقیت دست یافته‌اند که نشان از جهانی شدن فرهنگ جهادی بسیج و اندیشه بسیجی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «مکتب بسیج»؛ مکتب شهادت و مجاهدت و خدمت به خلق خداست تا جایی که به درجه لقاءالله نائل آمده و به خیل کثیر شهیدان، این منادیان حق و حقیقت رسیده و از حضیض ذلت به اوج عزت دستیافته که آن غایت کمال انسانی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این بیانیه رمز جاودانه بودن و جاودان ماندن نظام اسلامی ایران را "بسیج" می داند و می‌افزاید:  بسیجی، همانانی هستند که بر پیمان ابدی خود با امام راحل عظیم‌الشأن، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و شهدای گرانقدر و گلگون‌کفن و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، نه خستگی می‌شناسند و نه انتظار قدردانی و تشکر دارند و این راز سر به مهر و معجزه انقلابی بودن و جاودانه ماندن آن شیران بیشه عرصه‌های سخت انقلاب است.

در پایان این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این خجسته روز و هفته بسیج را به تمامی بسیجیان جان بر کف صمیمانه تبریک و تهنیت گفته و یاد و خاطره آن سبکبالان عاشق و شهیدان گلگون کفن بسیجی را گرامی می‌دارد و بیان می‌کند، هنوز بسیج تجلی‌گاه اراده‌های کارآمد و خاستگاه مردان بی‌ادعا در عرصه عمل است که می‌تواند همچنان برای دوستان امیدبخش و برای دشمنان بیم‌آفرین باشد و این شور و شوق وصف‌ناپذیر جوانان ایرانی همراه با تعمیق بینش سیاسی و بلوغ اجتماعی بستری مناسب را در بین آحاد جامعه برای ایجاد خیزش‌های و جنبش‌های عظیم علمی، فناوری و آبادانی ایران اسلامی به وجود آورده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول