اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

مجتمع‌های آموزشی موجب ارتباط پایدار خانواده و مدرسه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ایجاد مجتمع‌های آموزشی موجب ارتباط پایدار بین خانواده و مدرسه می‌شود.

مجتمع‌های آموزشی موجب ارتباط پایدار خانواده و مدرسه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در همایش تجلیل از خانواده‌های برتر استان در دارالقرآن کریم زنجان اظهار داشت: خانواده نقش بسیار مهمی در تربیت هر چه بهتر کودکان دارد.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد مجتمع‌های آموزشی موجب ارتباط پایدار بین خانواده و مدرسه شده و ارتباط بین این دو نهاد مهم را افزایش می‌دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه با ایجاد مجتمع‌های آموزشی دانش‌آموزان فقط یک بار در مدرسه ثبت‌نام می‌کنند، افزود: این امر موجب شناخت هر چه بیشتر خانواده‌ها و اولیای مدرسه از یکدیگر می‌شود.
وی اذعان داشت: با ایجاد مجتمع‌های آموزشی دانش‌آموز یک بار در مدرسه ثبت‌نام کرده و پس از پایان دوران تحصیل 12 ساله از مدرسه خارج می‌شود.
نظری در ادامه با اشاره به بحث تک نوبته شدن مدارس استان زنجان تصریح کرد: تک نوبته کردن مدارس نیز در راستای ایجاد ارتباط بیشتر بین خانواده و دانش‌آموز صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: قبل از تک نوبته کردن مدارس زمان حضور دانش‌آموزان نوبت بعد از ظهر در خانه مخالف شیفت حضور اولیا در خانه بود و همین امر موجب دور شدن خانواده و کودک از یکدیگر می‌شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: با تک نوبته کردن مدارس ورود و خروج دانش‌آموزان از خانه با اولیا یکی می‌شود.
وی اذعان داشت: با تلاش مسئولان آموزش و پرورش و کمک خیران مدرسه‌ساز در حال حاضر 90 درصد از مدارس استان تک نوبته شده‌اند.
نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه یادآور شد: تعطیلی مدارس در این روز نیز به منظور ارتباط بیشتر خانواده با فرزندان صورت گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس استان زنجان یادآور شد: در این زمینه نیز خانواده مورد توجه بوده و یکی از اهداف مهم اجرای این طرح نقش خانواده در یادگیری قرآن و آموزه‌های قرآنی است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به بحث هوشمند سازی مدارس اضافه کرد: در این نوع تدریس خانواده‌ها اطلاع کافی از غیبت فرزندان از مدرسه به دست‌ آورده و می‌توانند شرایط تحصیلی فرزندان خود را به صورت الکترونیک کنترل کنند.
وی با بیان اینکه نهاد خانواده به عنوان مهمترین نهاد نقش اساسی در رفتار فرد در جامعه دارد، افزود: ارگان‌ها مختلف باید به تقویت ارتباط هرچه بیشتر بین خانواده و کودک بپردازند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول