اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

امنیت غذایی و تولیدات کشاورزی و دامی نیاز راهبردی کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هر تلاشی برای ارتقای تولید و کشاورزی بدون در نظر گرفتن سیاست‌های کلی و حمایت دولت، ابتر مانده و به اهداف اصلی خود نخواهد رسید.

امنیت غذایی و تولیدات کشاورزی و دامی نیاز راهبردی کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی که در دیدار مسئولان و دبیران نخستین همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی سخن می‌گفت، برگزاری همایش‌های تخصصی در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی را بسیار مفید و لازم خواند.
 
وی با اشاره به تجربی بودن تولید کشاورزی در ایران تصریح کرد: امروزه دانش کشاورزی در سطح بین‌المللی و داخلی به دستاوردهای خوب و مفیدی رسیده اما متأسفانه هنوز بخش عمده تولیدات کشاورزی و دامپروری کشور به صورت سنتی به دست می‌آید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امنیت غذایی و تولیدات کشاورزی و دامی را به ویژه در شرایط تحریم‌، نیاز راهبردی در کشور دانست.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به لزوم حمایت جدّی دولت از بخش کشاورزی و دامی گفت: در کشور ما کشاورزی مانند بسیاری دیگر از بخش‌های اقتصاد، نیازمند حمایت دولت است و همین امر لزوم توجه و حمایت مضاعف سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران را طلب می‌کند.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات در بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی جدّی است و نیاز به شفاف‌سازی سیاست‌های اقتصادی کشور دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنانش با تشکر و تبریک به دست‌اندرکاران برگزاری نخستین همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی، ارائه نتایج‌ علمی این همایش به بخش خصوصی و بهره‌برداران کشاورزی را مفید و تأثیرگذار خواند.
 
وی تصریح کرد: از آنجا که دولت سیاست‌گذار اصلی و عامل مؤثر اقتصاد کشور است، اقتصادی شدن تولید و کشاورزی منوط به برنامه‌ریزی اصولی و علمی در این بخش است.
 
هاشمی رفسنجانی گفت: معتقدم هر تلاشی برای ارتقای تولید و کشاورزی در کشور بدون در نظر گرفتن نقش و سیاست‌های کلی ابتر خواهد بود‌ چرا‌که اگر اجرای سیاست‌های کلی و حمایت دولت را به همراه نداشته باشد، به اهداف اصلی خود نخواهد رسید.

در ابتدای این دیدار، دو تن از مسئولان برگزاری ‌همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی گزارشی از وضعیت بخش کشاورزی و اهداف برگزاری این همایش ارائه کردند.

سخنرانان مذکور تصریح کردند: یکی از ضعف‌های تولید کشاورزی در کشور ما ارتباط محدود مراکز علمی و کارشناسان کشاورزی با بخش تولید است و این همایش قصد دارد دیدگاه‌های متخصصین این رشته را درباره شیوه‌ها و راه‌های ایجاد ارتباط و نحوه استفاده از علم و دانش در تولید کشاورزی را در اختیار تولیدکنندگان قرار ‌دهد.

نخستین همایش "جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی" 24 و 25 آذر ماه در استان قم برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول