اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد:

بسیج یک آرمان برای رسیدن به قله‌های کمال است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری با اشاره به فرهنگ بسیج گفت: بسیج یک آرمان برای رسیدن به قله‌های کمال است.

بسیج یک آرمان برای رسیدن به قله‌های کمال است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش محمود احمدی‌نژاد که در راستای دور چهارم سفر استانی هیئت دولت در استان تهران در جمع مردم پاکدشت حضور یافته بود، اظهار داشت: بسیج، حرکت و فرهنگ بسیج یعنی جاری شدن فرهنگ الهی انسانها در زندگی روزمره و لحظه به لحظه زندگی انسان‌ها است و بسیج یعنی خدمت‌گذاری خالصانه و مخلصانه با آحاد بشر یعنی عشق الهی و بی‌پایان به انسان‌ها که اشرف مخلوقات خداوند هستند.
وی با اشاره به فرهنگ بسیج افزود: بسیج یعنی پاکی، مهربانی، خدمت‌گذاری و اساس تأسیس بسیج در این فرهنگ است و دیدیم در دوران دفاع مقدس عزیزان بسیجی ما چطور همه وجود خود را برای آسایش و امنیت جامعه و برای استقلال و عزت کشور و ملت بزرگ فدا کردند.
احمدی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: بسیج باید نماد پاکی، ایمان، محبت، تواضع، خدمت‌گذاری و نماد فروتنی در برابر آحاد مردم باشد و بسیج باید اولین مدافع عدالت، حقوق ملت و انسان‌ها و اولین ایستاده در برابر قدرت‌های مستکبران و ظالمان باشد.
رئیس جمهور تأکید کرد:‌ بسیجی یعنی انسانی که براساس فطرت الهی فقط و فقط در مسیر پاکی، عدالت و عشق حرکت می‌کند و بسیجی خود را محو و فدای جامعه می‌کند و در برابر منافع ملت و آرمان‌های الهی خودش را به حساب نمی‌آورد.

وی عنوان کرد: خدا را سپاسگزاریم که ملت ایران و مردم پاکدشت همه اهل فرهنگ بسیج و بسیجیان هستند و گسترش فرهنگ حقیقی بسیج در عالم یگانه راه نجات بشری است.

وی در ادامه بیان داشت: اوج حرکت بسیج را شما در حادثه عاشورا و یاری امام حسین می‌بینید حقیقت این است که یاران آن امام عینیت و تجسم بسیج و بسیجی بودند هر کس در هر گوشه جهان می‌خواهد به افتخار بسیجی بودن نائل شود باید از نظر اندیشه، اخلاق، روحیات، آرمان‌ها، خدمت‌گذاری، تلاش برای ساختن و عشق به مردم همانند یاران امام حسین (ع)‌ و در رأس همه بسیجیان عالم امام حسین باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: خدا را سپاسگزاریم که سراسر ایران و شهرستان پاکدشت مملو از بسیجیان مخلص و مؤمن و آماده خدمت‌گذاری است.

وی مشکلات کنونی جامعه بشری را ناشی از فاصله گرفتن برخی حاکمان از فرهنگ الهی و انسانی دانست و با اشاره به وضع کنونی دنیا تصریح کرد:‌ در عرصه اقتصادی دچار مشکل و بن‌بست شده‌اند راه رفع آن را در لشکرکشی به عراق و افغانستان جستجو کرده‌اند وقتی جیب عده‌ای سرمایه‌دار بی‌فرهنگ خالی می‌شود به جای اصلاح رفتارها و اندیشه‌های خود دستشان را در جیب دیگران می‌کنند و می‌خواهند مشکلات و ضعف‌های خود را از مال و ثروت دیگر ملت‌ها جبران کنند.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: این فرهنگ ناصالحانی است که امروز در مراکز اصلی قدرت جهانی مسلط شده‌اند و وقتی می بینند ملت ایران برای پیشرفت و حرکت عزم خود را جزم کرده و تصمیم گرفته است قله‌های پیشرفت و عزت را فتح کند و پرچم‌دار صلح و عدالت در جهان شده است برای مانع‌تراشی در برابر آن هر روز بهانه‌جویی و طراحی جدیدی می‌کنند.

رئیس جمهور در ادامه مانع‌تراشی غربی‌ها در موضوع فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: چه کسانی امروز در برابر پیشرفت‌های هسته‌ای ملت ایران بهانه‌جویی می‌کنند وضع دنیا را ببینید فرهنگ و منطق سلطه‌گران حاکم بر جهان مسخره است کسانی که هزاران بمب اتمی را ذخیره کرده‌اند ملت ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتمی محکوم می‌کنند و ما بارها به این اتهامات پاسخ داده‌ایم اما ظاهراً اینها موجوداتی هستند که برای تفهیم یک مطلب به آنان باید صدها برابر تکرار و حرف‌ها را در گوششان فرو کرد.

* ملت ایران نیازی به بمب اتمی  ندارد

احمدی‌نژاد گفت: بمب اتم متعلق به کسانی است که در گذشته گاوچران بودند و در بیابان‌ها ملت بومی آمریکا را با اسلحه کشتند و بر سرزمین آمریکا مسلط شدند.

رئیس جمهور تأکید کرد: مردم پاکدشت در پاک‌دستی، پاک‌دلی و پاک‌سرشتی شهره ایران زمین هستند و وجودشان برای ایران و آرمان‌های بلند ملت سرشار از منفعت و سرافرازی است و اگر چه گل‌های محصول دستان شما گل‌های زیبا اثر و ارزشمند است اما آنها ارزشمند است گل‌های وجود پاکدشت است که از آن طراوت، شادابی و شجاعت و جوانمردی به همه دنیا منتشر می‌شود.

وی همچنین افزود: خدا را سپاسگزارم که توفیق دیدار با شما مردم مؤمن، با صفا، انقلابی صمیمی و دوست‌داشتنی را عنایت کرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هفته بسیج و قرار گرفتن در آستانه ماه محرم هستیم، گفت: بسیج فقط یک تشکل نیست بلکه فرهنگ، آرمان و راهی نورانی برای رسیدن به قله‌های کمال انسانی است.
رئیس جمهور تأکید کرد: در طول ۳۳ سال فرهنگ بسیجی و حرکت بسیج نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان تحول عمیق انسانی و فرهنگی را پایه‌گذاری کرده است و سؤال این است که حقیقت بسیج چیست و آرمان و هدف بسیج کدام است. چرا بسیج آنقدر مهم است و عظمت دارد که امام راحل عظیم الشأن که بزرگترین شخصیت تاریخ بشر بعد از پیامبر و ائمه است از خدا می‌خواهد او را با بسیجیان مشحور کند و از همه ملت‌ها می‌خواهد تشکل بسیج را برپا و همه آرزوها و آرمان‌های خود را در تشکل بسیج و حرکت بسیجی جستجو کنند.

وی گفت: خدای متعال انسان را بر فطرت الهی آفریده و عمق، نهاد و وجود انسان الهی است و اگر زنجیره‌های جهل و غفلت و خودخواهی و زیاده‌طلبی و سلطه‌طلبی از دست انسان‌ها باز شود خواسته همه انسانها یکی است و همه به دنبال حقیقت و کمال انسانی هستند

رئیس جمهور افزود: اگر به عمق فطرت انسان‌ها مراجعه کنید همه به دنبال عدالت و مهربانی،‌علم و حکمت و رأفت و ارزشهای الهی هستند و همه انسان‌ها به دنبال فداکاری، بزرگواری، کرامت،‌ گذشت و به دنبال زندگی خدایی و الهی در زمین هستند و همه می‌خواهند آرامش، امنیت، عزت و سعادت داشته باشند و همه به دنبال پاکی، صلح و برادری هستند و این در عمق وجودی انسان‌ها است.

* طاغوت و غفلت دو مانع جاری شدن ارزش‌های انسانی است

احمدی‌نژاد تأکید کرد: این سؤال مطرح است که چرا این خواسته‌ها در جامعه بشری جاری نمی‌شود چرا در زندگی اجتماعی ارزش‌های انسانی و الهی حاکم نمی‌شود، پاسخ آن روشن است. دو عامل مانع جاری شدن ارزش‌ها و اندیشه‌های پاک در جامعه انسانی است. عامل نخست طاغوت، شیطان‌صفت‌ها و کسانی هستند که برای تسلط بر جوامع بشری جلوی شکوفایی انسان‌ها را می‌گیرند.

وی بیان داشت: آنها فریب‌کاری، کینه و بدخواهی را در جهان حاکم می‌کنند بی‌عدالتی و تبعیض را مستقر می‌کنند و عامل دوم غفلت انسان‌ها از حقیقت وجودی خودشان ارزش‌هایی که خدا در وجود آنها قرار داده و نیز از کرامت و شأن آنها و هدف آفرینش انسان یعنی رسیدن به قله کمال است.

احمدی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: سرتاسر ایران پر از بسیجیان مخلص و آماده خدمت‌رسانی است.

رئیس جمهور تنها راه نجات بشریت را گسترش فرهنگ حقیقی بسیج را در سراسر عالم دانست و گفت: همه مشکلات جامعه بشری به خاطر فاصله گرفتن برخی حاکمان با فرهنگ انسانیت است.

انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول