اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری نخستین دیدار بانوان فوتبالیست سیستان‌وبلوچستان در لیگ دسته اول

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت فوتبال سیستان و بلوچستان گفت: بانوان فوتبالیست سیستان و بلوچستان در لیگ دسته اول فوتبال کشور در دور برگشت، نخستین دیدار خود را انجام می‌دهند.

برگزاری نخستین دیدار بانوان فوتبالیست سیستان‌وبلوچستان در لیگ دسته اول
حسن محمدزاده فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: تیم فوتبال بانوان هیئت فوتبال استان در هفته نخست بعد از تعطیلات نیم فصل در نخستین دیدار دور برگشت مسابقات لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور روز جمعه چهارم آذر ماه به مصاف تیسفون دژ اراک استان مرکزی می‌رود.
وی افزود: این مسابقه از ساعت 11 روز جمعه در زمین چمن استادیوم اراک برگزار می‌شود.
رئیس هیئت فوتبال سیستان و بلوچستان بیان کرد: بانوان فوتبالیست استان امروز به شهرستان اراک اعزام شدند.
فراهانی گفت: تیم تیسفون دژ نماینده استان مرکزی در دور رفت در زاهدان مقابل هیئت فوتبال سیستان و بلوچستان به نتیجه تساوی یک بر یک رسید.
وی افزود: در پایان دور رفت هیئت فوتبال استان در جدول رده‌بندی با چهار امتیاز، چهارم و تیسفون دژ مرکزی با هفت امتیاز سوم شده است.
رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان هم از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در استان بوشهر خبر داد.
عبدالعلی کیخای فرزانه بیان کرد: این جشنواره از امروز تا سوم آذر ماه جاری به مناسبت هفته بسیج در چهار رشته ورزشی شامل؛ کشتی محلی، طناب‌کشی، دال‌پلان، هفت سنگ با شرایط سنی 17 تا 25 سال برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: کشتی محلی در چهار وزن 60-50 کیلوگرم، 70-60 کیلوگرم، 80-70 کیلوگرم و 80+ کیلوگرم برگزار می‌شود.
رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان گفت: دال‌پلان (نشانه زنی با سنگ) نیز به صورت تیمی با سه نفر بازیکن ذخیره در زمینی مسطح و مستطیل شکل به طول حداکثر 30 متر و عرض 6 متر انجام می‌شود.
کیخای فرزانه اضافه کرد: ‌در رشته ورزشی هفت سنگ تعداد نفرات بازی به صورت تیمی با چهار بازیکن اصلی و یک نفر ذخیره در زمینی مستطیل شکل با طول حداقل 18 متر و حداکثر 30 متر و عرض آن حداقل 12 متر و حداکثر 16 متر برگزار می‌شود.
وی افزود: در رشته طناب‌کشی نیز تیم‌ها مشتمل بر هشت طناب‌کش هستند که باید افراد از بین نفرات اعزامی در سه رشته (کشتی محلی، دال‌پلان و هفت سنگ) انتخاب و مجموع وزن آنها بالغ بر 650 کیلوگرم بیشتر نباشند.
رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اسامی تیم اعزامی از سیستان و بلوچستان در رشته کشتی؛ بهرام شیخ، عبدالمجید ریگی، حسین میرشکاری، سعید فهیمی و در رشته دال‌پلان؛ راشد مطربیان، عبدالباسط، حمزه ریگی، حمید ریگی و در رشته هفت سنگ؛ الله رسان ریگی، اسماعیل راستا زاره، نجیب‌الله ریگی، پرویز داودی و با سرپرستی محمد صفازاده و مربیگری حسن ریگی است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول