اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده مسیحیان در مجلس در نطق میان دستور:

آشوریان بعد از انقلاب ‌به آزادی‌‌ ‌رسیدند/ جامعه جهانی آشوری نیازی به ‌بیگانه ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مسیحیان آشوری در مجلس با بیان اینکه آشوریان پس از طلیعه جمهوری اسلامی چون دیگر جوامع دینی در ایران به‌تمام خواسته‌ها و آزادی‌های خود رسید، گفت: جامعه جهانی آشوری نیازی به قیم‌های بیگانه مدعی حقوق بشر که گرگ‌هایی در لباس میش‌اند، ندارد.

آشوریان بعد از انقلاب ‌به آزادی‌‌ ‌رسیدند/ جامعه جهانی آشوری نیازی به ‌بیگانه ندارد
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، یوناتن بت‌کلیا نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی پیش‌از‌ظهر امروز (چهارشنبه) طی نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: پس از فروپاشی امپراطوری آشوری، ما همچون یک ملت و قوم دیرپا در سرزمین ایران ماندیم و در کنار دیگر هموطنانمان در ظلم و ستم بیگانگان تاب آورده و با آنها در ستیز بودیم.

وی با بیان اینکه پس از فروپاشی امپراطوری آشوری، تمام داشته‌هایمان را نثار هموطنانمان کردیم، افزود: راز ماندگاری ما در کنار دیگر هموطنانمان دلبستگی به این آب و خاک است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر همورابی نخستین قانون بشری را تدوین کرد، آشوریان آن را به زبان زنده آن زمان برگرداندند، گفت: به‌هنگام حمله متجاوزان به ایران آشوریان همچون مرزنشینان شجاع و باغیرت سینه سپر کرده و از خاک و آب و وطنشان دفاع کردند.

بت‌کلیان همچنین تصریح کرد: ‌قوم آشور در کنار دیگر اقوام این کشور تمام مظالم شاهان و خونخواران را از سر گذراند تا طلیعه نظام جمهوری اسلامی ایران آمد و چنین بود که قوم آشوری به بسیاری از آزادی‌های خود در پهنه آداب، سنن، اعتقادات دینی،‌ علوم، فرهنگ و زبان مادری خود، دست یافت.

وی این چنین ادامه داد که فعالیت بیش از ۴ دهه اتحادیه جهانی آشوریان در ایران به سراسر جهان گسترانیده شد، البته از بد حادثه مقر این اتحادیه در آمریکا بود و تا چند دهه محجور مانده بود اما به مدد نظام جمهوری اسلامی این مقر پس از ۳۷ سال به ایران بازگردانده شد.

نماینده مسیحیان آشوری اظهار داشت: برپایی آخرین کنگره اتحادیه جامعه جهانی آشوری در ایران که با شکوه بسیاری برگزار شد، شاهدی بر این ادعاست که هرگز هیچ کنگره‌ای از اتحادیه با این عظمت و شکوه برگزار نشده بود و حضور دولتمردان و سیاست‌مداران ایرانی در این کنگره گواه دلبستگی و دل‌نگرانی نظام جمهوری اسلامی به جامعه جهانی آشوری است.

بت‌کلیا‌ اضافه کرد: ‌حالا مدعیان حقوق بشر به‌صف شوند تا از ادعای خود بگذرند که همواره نگاه به جامعه اقلیت‌های دینی در ایران دارند و خواستار حق و حقوق آنها هستند و اکنون شاهد باشند که این جامعه چون دیگر جوامع دینی به تمام خواسته‌های خود که حفظ آداب، زبان، فرهنگ و سنن خود است، دست یافته است.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: جامعه جهانی آشوری نیازی به قیم‌های بیگانه و مدعیان حقوق بشر که گرگ‌هایی در لباس میش هستند، ندارد.

بت‌کلیا در پایان با سپاس از دولتمردان ایران، از رئیس‌جمهور خواست تا دستور پرداخت به موقع و 100 درصد بودجه اقلیت‌های دینی را بدهد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول