اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

در جریان بررسی حذف تبصره حقوق مدیران سیاسی مطرح شد

توکلی: وقتی تذکر دارم باید مذاکرات را قطع کنید/ لاریجانی: ‌برای خود ولایت خاص قائل نباشید

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس در پاسخ به تذکر توکلی که به استناد آئین‌نامه داخلی مجلس نسبت به عدم قطع مذاکرات ‌برای استماع تذکرش انتقاد داشت، گفت: شما نباید برای خودتان ولایت خاص قائل باشید و باید به نظر هیئت رئیسه احترام بگذارید.

توکلی: وقتی تذکر دارم باید مذاکرات را قطع کنید/ لاریجانی: ‌برای خود ولایت خاص قائل نباشید
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی تذکری آئین‌نامه‌ای و در جریان بررسی پیشنهاد کامران در طرح لغو استفساریه تبصره 3 مواد 71 و 117 قانون خدمات کشوری، خطاب به لاریجانی گفت: براساس آئین‌نامه وقتی بنده تذکر دارم، شما باید مذاکرات را قطع کنید تا تذکر بنده را بشنوید.

وی با انتقاد از عدم قطع مذاکرات برای استماع تذکرش توسط لاریجانی، گفت: چرا مذاکرات را قطع نکردید؟!

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس خطاب به توکلی گفت: آئین‌نامه داخلی مجلس تغییر کرده و موضوعی که شما مطرح می‌کنید، مربوط به اخطارهاست و اگر شما اخطار داشتید، بنده موظف به قطع مذاکرات مجلس بودم.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس برای تذکرات نمایندگان نباید مذاکرات را قطع کند، گفت: شما نباید برای خودتان ولایت خاص قائل باشید، دیگران هم مانند شما در نوبت هستند و حق دارند.

لاریجانی ادامه داد: شما باید به نظر هیئت رئیسه احترام بگذارید و بهتر است بفرمایید کجای آئین‌نامه آمده رئیس مجلس برای استماع تذکرات نمایندگان باید مذاکرات را قطع کند؟
 
در ادامه احمد توکلی در بیان تذکرش به انتقاد از پیشنهاد کامران پرداخت و تصریح کرد: بحث مجلس هم اکنون لغو یک تصمیم قبلی است و بر اساس ماده 130 آئین‌نام داخلی، پیشنهادات مغایر با موضوع مطروحه در مجلس، نمی‌تواند مطرح شود.

وی افزود: با این پیشنهاد موضوع جدیدی در مصوبه گنجانده می‌شود که از نظر آئین‌نامه دارای اشکال است.

علی لاریجانی رئیس مجلس ضمن وارد ندانستن این تذکر، گفت: این مسئله مغایرتی با آئین‌نامه ندارد البته شما می‌توانید رای ندهید.

به گزارش فارس، حسن کامران نماینده اصفهان در جریان بررسی جزئیات طرح دوفوریتی لغو استفساریه مصوب هفته گذشته نمایندگان، پیشنهاد جایگزینی مبنی بر طرح حذف تبصره 3 ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 را مطرح کرد که با موافقت نمایندگان روبرو شد که بر این اساس پرداخت 80 درصد حقوق دوران مدیریت به مقامات دارای پست مدیریت سیاسی اعم از شاغل و بازنشسته لغو شد.

در ادامه این جلسه محسن کوهکن نماینده لنجان و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به بیان تذکری آئین‌نامه‌ای پرداخت و اظهار داشت: موضوع مورد صحن در مجلس هم اکنون بحث استفساریه است و مطلبی که آقای کامران مطرح کرده، طبق آئین‌نامه داخلی باید برای آن امضا جمع کند و نمی‌توان از دوفوریت استفساریه برای قانونگذاری استفاده کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس ضمن وارد ندانست این تذکر گفت: آنچه دیروز نمایندگان رای دادند، مربوط به دوفوریت طرح مذکور بود نه کل طرح بنابراین اشکالی برای مطرح شدن این طرح نمی‌بینم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول