اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

لاریجانی در موافقت با پیشنهاد حذف تبصره ‌حقوق‌ ‌مقامات سیاسی:

نمایندگان در برابر ظلم ‌‌به نظام ‌قیام کنند/ مسئولان از طبقات اشراف نیستند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان نظام از طبقات اشراف نیستند، از نمایندگان خواست که با رای به حذف تبصره 3 ماده 71 قانون خدمات کشوری، ‌علیه "ظلم بزرگی که به نظام شده"، قیام کنند.

نمایندگان در برابر ظلم ‌‌به نظام ‌قیام کنند/ مسئولان از طبقات اشراف نیستند
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح دوفوریتی لغو استفساریه تبصره 3 مواد 71 و 117 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب1386، پیشنهاد جایگزینی مبنی بر طرح حذف تبصره 3 ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری را ارائه داد که با 133 رای موافق، به تصویب نمایندگان رسید که به موجب این مصوبه مقرر شد پرداخت 80 درصد حقوق دوران مدیریت به مقامات سیاسی لغو شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، در موافقت با پیشنهاد کامران، اظهار داشت: مجلس هشتم استفساریه‌ای را ارائه داد که می‌خواست به موجب آن سازمان‌هایی‌ که شامل تبصره 3 ماده 71 نمی‌شوند را مشمول کند، تلقی اخیر که در جامعه نسبت به مسئولان به وجود آمده در مورد آنکه مسئولان از طبقه اشراف هستند، تلقی غلطی است و انگی بود که به مسئولان چسبانده شد و باید به وسیله رای شما به این پیشنهاد، پاک شود.

وی افزود: بسیاری از افراد که دارای مسئولیت هستند، اگر به کار خودشان بازگردند، حقوق بیشتری می‌گیرند و در اتهام زدن به مسئولان در این زمینه، به نظام ظلمی می‌شود.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مسئولین این کشور از طبقات اشراف نیستند، گفت: یک قانونی به غلط تصویب شده که یک انگی به مسئولان چسبانده است و باید با رای نمایندگان این مسئله برطرف شود‌
و با این کار شما یک ظلمی از نظام برداشته می‌شود و خواهش بنده این است که امروز با این تصمیم‌تان مقابل این ظلم را بگیرید.

‌وی خطاب به نمایندگان گفت:‌ شما با این کار اصل ماجرا را حل می‌کنید، از دوران اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری حدود یک سال و نیم باقی مانده و پس از پایان این دوران نمایندگان می‌توانند قانون جامعی را به تصویب برسانند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه با حذف تبصره 3 ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، سلمه‌ای به عالم وارد نمی‌شود، تصریح کرد: امروز برای از بین بردن این ظلم و احقاق حق قیام کنید.

لاریجانی در خاتمه گفت: برخی رسانه‌ها در این موضوع درست عمل نکردند و در نتیجه ظلم بزرگی به نظام صورت گرفت.

به گزارش فارس، حدود 16 نفر از نمایندگان روز گذشته طرحی با قید دوفوریت برای حذف تبصره ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری را ارائه دادند اما وکلای ملت با دوفوریت آن موافقت نکردند.
امروز کامران همین پیشنهاد را در جریان بررسی طرح لغو استفساریه مصوب هفته گذشته نمایندگان را ارائه داد که به تصویب رسید.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول