اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رحمانی فضلی در سومین مجمع سالانه دیوان محاسبات خبر داد

راه‌اندازی آفلاین سامانه نظارت دیوان محاسبات تا پایان سال/ «سنا» سال 91 آنلاین می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت که سامانه نظارت الکترونیکی این دیوان که «سنا» نام دارد، تا پایان سال جاری به صورت آفلاین راه‌اندازی شده و در سال بعد آنلاین ‌‌می‌شو‌د.

راه‌اندازی آفلاین سامانه نظارت دیوان محاسبات تا پایان سال/ «سنا» سال 91 آنلاین می‌شود
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به زیباکنار، عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور در سومین مجمع دیوان محاسبات کشور که به مدت 2 روز در زیباکنار برگزار شده است، طی سخنانی ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان اظهار داشت: در دیوان محاسبات هدف کلان تعریف شده است و آن هم اینکه بتوانیم در راستای توسعه کشور مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مشارکت دیوان محاسبات در توسعه کشور هدف کلان این سازمان است، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم با اجرای سیاست‌های درست در تحقق توسعه کشور نقش‌آفرین باشیم لذا سیاست پیشگیرانه را در دیوان آغاز کرده‌ایم.

رئیس دیوان محاسبات کشور با تأکید بر اینکه سیاست‌های پیشگیرانه این سازمان 37 درصد در سال 87 و 60 درصد در سال  88 از تخلفات جلوگیری کرده است، گفت: ما گزارش 3 ماهه و  6 ماهه به مجلس می‌دهیم و برای مدیران و کارکنان دیوان کمیته مشورتی تشکیل داده‌ایم تا آنها را به امور حقوقی آشنا کنیم.

وی با اشاره به طرح سنا که در دیوان محاسبات آغاز شده است، گفت: این طرح با حمایت مجلس علی الخصوص کمیسیون برنامه و بودجه در حال عملیاتی شدن است.

وی افزود: امیدواریم طرح سنا تا پایان سال جاری به صورت آفلاین راه‌اندازی شود و در سال آینده آنلاین شود؛ در صورت عملیاتی شدن این طرح دیوان محاسبات مرکز داده‌های مالی خواهد بود و مجلس و دیگر دستگاه‌های نظارتی می‌توانند به مراجعه به دیوان محاسبات از داده‌های مالی مطلع شوند.

رحمانی فضلی با اشاره به فعالیت دیوان محاسبات در عرصه‌های بین‌المللی گفت: دیوان محاسبات در عرصه‌های بین‌المللی موفقیت‌های بزرگی کسب کرده است و تلاش می‌کند تا عضویت هیئت رئیسه سازمان آسوسای‌ باشد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه سیاست‌های پیشگیرانه در دیوان محاسبات موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا با عملکردی مناسب در پیشگاه خداوند داشته باشیم و از اموال بیت‌المال حراست کنیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول