اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
یادگاری در تشریح دستاوردهای سفر بلاروس مطرح کرد:

امضای ۴ تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و آکادمی علم‌وفناوری بلاروس

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی در تشریح دستاوردهای سفر هیئت ایرانی جهاد به بلاروس از امضای ۴ تفاهم‌نامه همکاری با کمیته و آکادمی علم‌وفناوری این کشور خبر داد.

امضای ۴ تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و آکادمی علم‌وفناوری بلاروس
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه باشگاه خبری فارس «توانا» محمد حسین یادگاری، رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو پیرامون سفر اخیر ریاست جهاد دانشگاهی و جمعی از معاونین این نهاد به بلاروس گفت: با توجه به جایگاه جهاد دانشگاهی در کشور و توانایی که در طی 32 سال از خود بروز داده است بر آن شدیم تا برای معرفی این نهاد در سطح بین المللی به بعضی کشورها مراوداتی داشته باشیم که چندین سال گذشته سفر به هند در این راستا صورت گرفت.

وی افزود: در دوره ریاست جدید جهاد سیاست مبنی بر معرفی جهاد دانشگاهی در عرصه بین المللی قرار گرفت تا دستاوردهای خود را به جهان معرفی کنیم ضمن اینکه دولت نیز از جهاد دانشگاهی حمایت کرد که حضور رئیس جهاد دانشگاهی در جلسات شورای عالی اشتغال در سفرهای استانی از جمله این موارد بود.

یادگاری در ادامه به سفر قبلی مسئولین جهاد به هند در بازدید از پژوهشگاه گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: پس از آن با قدرت بیشتری برنامه چیده شد تا سرانجام به کشور بلاروس سفر کردیم که با هفته فناوری در بلاروس مصادف شد و از دستاوردهای بلاروس در قالب 800 طرح ارائه شده بازدیدی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در آن مراسم رئیس جهاد دانشگاهی به عنوان نماینده نظام جمهوری اسلامی ایران می‌بایست سخنرانی می‌کرد که ما نیز در آن سخنرانی به افتخارات کشور در کسب مدال‌های رنگارنگ علمی در المپیادهای جهانی و دستاوردهای کشور در زمینه علمی اشاره کردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه 2 هزار و 241 مرکز آموزش عالی و بیش از 4 میلیون و 100 هزار دانشجو در کشور وجود دارند سطح آموزش در کشور را بالا ارزیابی کرد و افزود: در ایران 60 درصد دانشجویان را خانم‌ها تشکیل می‌دهد که حتی در سطوح مدیریتی علوم و تحقیقات نیز نقش دارند و این موضوع برای طرف بلاروسی بسیار جالب بود.

وی در ادامه به بعضی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: ژنراتورهای AD-DC، دکل‌های حفاری، تحقیق بر روی گیاهان دارویی، داروهای نو ترکیب، بیوتکنولوژی و شیشه هوشمند از جمله دستاوردهای مهم جهاد دانشگاهی هستند که در سراسر کشور این پژوهش‌ها صورت پذیرفته است زیرا جهاد دانشگاهی در کل کشور 43 مرکز آموزشی و واحد استانی دارد.

یادگاری تصریح کرد: در نخستین روز سفر به بلاروس «ویتوف» رئیس کمیته و آکادمی علمی و فناوری بلاروس که بالاترین مقام را در مسائل علمی و فناوری بلاروس بر عهده دارد و بیش از آن با دکتر مهدی‌نژاد نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جلسه داشت، اظهار امیدواری کرد که به زودی به ایران خواهد آمد.

وی از بازدید مسئولان جهاد دانشگاهی از دانشگاه پلی تکنیک بلاروس، آکادمی فیزیک، انستیتو ژنتیک و دانشگاه انفورماتیک و کامیپوتر بلاروس خبر داد و خاطرنشان کرد: 4 تفاهم‌نامه با طرف بلاروسی منعقد گشت و به امضای طرفین رسید که انتقال دانشجو، ارتباط کارهای دانشگاهی و تبادل هیئت علمی و استاد از جمله موارد این تفاهم‌نامه‌ها است.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان خاطرنشان کرد: اهمیت جایگاه جهاد دانشگاهی بسیار بالا است زیرا 440 هزار دانشجو هم اکنون در دانشگاه‌ها مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشگاه‌های جهاد دانشگاهی مشغول تحصیل هستند که یک دهم جمعیت دانشجویی کشور را در برمی‌گیرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول