اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در ایران صورت گرفت؛

انجام تعمیرات اساسی اسکله‌های بندر رجایی

خبرگزاری فارس: معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوری هرمزگان، از انجام موفقیت‌‌آمیز تعمیرات اساسی اسکله‌های این بندر برای نخستین بار خبر داد.

انجام تعمیرات اساسی اسکله‌های بندر رجایی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس کمالی عصر امروز در جمع خبرنگاران در همین راستا گفت: اقداماتی که بروی این اسکله‌‌ها صورت پذیرفته است عبارت است از برچیدن تجهیزات اسکله‌ها با هدف تعریض و اصلاح آنها، تخریب بتن‌های آسیب دیده معیوب و تعویض آرماتورهای فرسوده و اعمال پوشش مناسب برای جلوگیری از خوردگی، قالب‌بندی و بتن‌ریزی با استفاده از بتن‌های با مقاومت بالا و نفوذپذیری کم، رنگ آمیزی و نصب تجهیزات.
وی ادامه داد: کار تعمیرات اساسی اسکله‌های چهار تا 20 بندر شهید رجایی برای نخستین بار در ایران توسط مهندسان داخلی صورت گرفته است.
این مسئول افزود: کار تعمیرات اساسی این اسکله‌ها، به ترتیب اولویت خرابی از سال 86 با اعتباری بالغ بر بیش از 52 میلیارد ریال آغاز شده است.
وی گفت: در راستای بالا بردن افزایش ایمنی شناورها، افزایش راندمان تخلیه و بارگیری اسکله‌های مذکور در بندر شهید رجایی مورد تعمیر قرار گرفته است.
معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: شرایط نامناسب محیطی منطقه خلیج فارس و افزایش تخیله و بارگیری، باعث آسیب جدی در قسمت‌های روی سازه‌های دریایی مربوط به این اسکله‌ها به وجود می‌‌آورد که این خرابی‌ها شامل از بین رفتن پوشش بتن میلگردها و خوردگی شدید میلگردها به دلیل نفوذ پذیری بالای بتن می‌شود.
از مجتمع بندری شهید رجایی واقع در غرب شهر بندرعباس 60 درصد امور صادرات و واردات کشور انجام می‌شود.
این مجتمع از اسکله‌هایی متعدد با توان پهلو دهی شناورهای کانتینر بر نسل سوم نیز است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول