اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خروج 10 تن از اعضای العراقیه از این فهرست

خبرگزاری فارس: یک منبع آگاه در فهرست العراقیه از اختلاف‌نظرهای عمیق میان برخی نمایندگان این فهرست در پارلمان عراق، بر سر برخی مسایل کشوری خبر داد.

خروج 10 تن از اعضای العراقیه از این فهرست
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "النخیل"، این منبع آگاه در گفت‌وگو با سایت الرافدین گفت:
بیش از 10 تن از نمایندگان این فهرست قصد دارند تا به دلیل اختلاف‌نظرها و شاید هم به دلیل حمایت این فهرست از اعلام فدرالی شدن استان صلاح‌الدین، جدایی‌شان را از فهرست العراقیه اعلام کنند.

این نمایندگان معتقدند که برنامه‌های این فهرست دیگر با برنامه‌هایی که اساس تشکیل این فهرست بوده، هماهنگی ندارد.

آنها اعلام کردند که طی چند روز آینده تجمعی از این نمایندگان جداشده برگزار خواهد شد و این درحالی است که این افراد هم‌چنان به برنامه‌های‌شان پایبند هستند.

در همین حال "فتاح الشیخ" از اعضای فهرست العراقیه با تاکید بر خروج برخی از اعضا و تشکیل فراکسیونی مشابه فراکسیون العراقیه سفید، گفت: فهرست العراقیه به دلیل دخالت‌های خارجی در حال از هم پاشیدن است. به گونه‌ای که برخی از رهبران آن به نمایندگان طرف‌های خارجی در داخل فهرست تبدیل شدند و این موجب شده تا بسیاری از اعضای آن که در مسیر حرکت ملی گام برمی‌دارند، هفته آینده خروج‌شان را از این فهرست اعلام کنند.

وی ادامه داد: فراکسیونی که تشکیل خواهد شد شبیه به فراکسیون العراقیه سفید است تا بتوانند با فشار بر این فهرست روند فعلی‌اش را تغییر دهند و در صورت تغییر نیافتن این دو فراکسیون، خود به جای العراقیه اعلام وجود خواهند کرد.

الشیخ گفت: در صورتیکه تصمیم‌گیری‌های اصلی و مدیریت العراقیه به علاوی سپرده شود، فراکسیون جدید و العراقیه سفید به فهرست اصلی العراقیه بازخواهند گشت.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول