اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خبر داد:

رضایت 80 درصدی مردم از نصب پارکومتر هوشمند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از رضایت 80 درصدی مردم از نصب پارکومترهای هوشمند خبر داد.

رضایت 80 درصدی مردم از نصب پارکومتر هوشمند
علیرضا اقبالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به نصب سیستم پارکومتر هوشمند در برخی از خیابان‌های شهر ابراز داشت: بحث پارکبان و ارائه فیش به منظور پارک کردن خودرو، از سال 80 آغاز شد که اختلاف بین پارکبان و مردم را به دنبال داشت.
وی افزود: فرهنگ تقسیم عادلانه جای پارک در بین مردم با گذشت زمان نهادینه شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه از سال جاری سیستم پارکومتر هوشمند در برخی خیابان‌ها نصب و راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: به کارگیری سیستمی نوین در این زمینه در سال جاری مورد توجه و اهتمام قرار گرفت.
اقبالیان اضافه کرد: بعد از بررسی سیستم‌های مختلف سعی شد تا بی‌نقص‌ترین سیستم مورد استفاده قرار گیرد.
وی عنوان کرد: سیستم ایمن بانک که هم اکنون به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد، مجهزترین سیستمی است که می‌توان با استفاده از آن بلیط اتوبوس و هزینه تاکسی را نیز پرداخت کرد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از نصب این سیستم در دو خیابان پر تردد خبر داد و گفت: هم اکنون 13 دستگاه پارکومتر هوشمند در خیابان صفاییه و 54 دستگاه نیز در بلوار امین نصب شده است.
اقبالیان با اشاره به هزینه بالای این دستگاه‌ها تصریح کرد: برای نصب هر دستگاه در معابر 2 میلیون تومان هزینه برآورد شده است.
وی تصریح کرد: برای 70 دستگاهی که تاکنون مورد استفاده شهروندان قرار گرفته، 140 میلیون تومان هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم افزود: هدف اصلی نصب این دستگاه‌ها توزیع عادلانه جای پارک در بین مردم است.
وی با اشاره به اینکه نصب پارکومتر به ترویج فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه عمومی کمک می‌کند، گفت: در صورت وجود پارکومتر، برخی از افراد که مدت زمان زیادی اتومبیل خود را پارک می‌کنند، نسبت به استفاده از وسیله نقلیه عمومی اقدام خواهند کرد.
اقبالیان به وجه تمایز این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بهترین ویژگی این دستگاه این است که می‌تواند هشت اتومبیل را فرماندهی کند.
وی افزود: اگر کسی ساعتی را تعیین کرده باشد اما زودتر از آن محل پارک را ترک کند سیستم به صورت هوشمند هزینه مابقی را به فرد پرداخت می‌کند و اگر پول کارت تمام شود، می‌توان با همان سیستم آن را شارژ کرد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به رضایت مردم از نصب پارکومترها، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال‌های قبل این کار به صورت دستی اتفاق می‌افتاد، فرهنگ آن بین مردم به وجود آمده است.
اقبالیان با بیان اینکه هدف اصلی نصب پارکومترها آسایش مردم است، گفت: با نظرسنجی‌های صورت گرفته در جایگاه‌ها، 80 درصد مردم از این موضوع اعلام رضایت کردند.
وی اضافه کرد: این دستگاه‌ها در دیگر مناطق پرتردد شهر نظیر خیابان شهید بهشتی، بلوار شهید منتظری، بلوار نیایش و ... نصب و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول