اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره چهاردهم شهید رجایی استان اصفهان:

فرآیند ارزیابی عملکرد و جایگاه آن در نظام اداری ارتقا یابد

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره چهاردهمین شهید رجایی استان اصفهان گفت: باید فرآیند ارزیابی عملکرد را تقویت و جایگاه آن را در نظام اداری ارتقا داد تا در اثر اصلاح و بهبود نظام اداری شاهد رشد و توسعه کشور باشیم.

فرآیند ارزیابی عملکرد و جایگاه آن در نظام اداری ارتقا یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رحمت‌الله ابراهیمی شامگاه گذشته در جشنواره چهاردهمین شهید رجایی استان اصفهان، با بیان اینکه ارزیابی عملکرد یکی از مهم‌ترین ابزارهای تعیین تحقق
اهداف برنامه‌های تحول به شمار می‌رود، اظهار داشت: تحلیل نتایج ارزیابی‌های انجام شده‌ تواند فاصله بین اهداف برنامه و آنچه محقق شده است را آشکار کند.
وی با بیان اینکه در این فرآیند شاخص‌ها و معیارها بر اساس برنامه‌های تحول اداری کشور تدوین شده است، افزود: میزان پیشرفت و جایگاه هر دستگاه اجرایی در تحقق برنامه‌های آن آشکار می‌شود.
دبیر جشنواره چهاردهم شهید رجایی استان اصفهان تصریح کرد: ارزیابی‌ها در دو شاخص عمومی و اختصاصی با هدف کنترل مداوم جریان امور در سازمان و استقرار چرخه بهره وری، شناسایی ‌نقاط ضعف و قوت و مشکلات سازمان‌ها و تلاش در شکوفایی قابلیت‌ها، بهبود تخصیص منابع و استفاده بهتر از امکانات و منابع انسانی در راستای اجرای برنامه‌های مصوب، ارتقای پاسخگویی در مورد عملکرد و ارتقای توانمندی سازمانی در ارائه کمی و کیفی خدمات بوده است.
وی با تاکید کرد: هر چه فرآیند اصلاح و بهبود نظام اداری شکل اجرایی به خود بگیرد زمینه رشد و توسعه کشور بیشتر فراهم می‌شود، همین امر سبب رشد و توسعه همه جانبه کشور و بستر مناسب‌تری برای ارتقای کیفی و کمی عملکرد دستگاه‌های اجرایی می‌شود.
ابراهیمی اضافه کرد: در این راستا باید فرآیند ارزیابی عملکرد را تقویت و جایگاه آن را در نظام اداری ارتقاء داد.
وی در ادامه به روند شکل گیری جشنواره شهید رجایی در سال جاری پرداخت و گفت: پس از ابلاغ بخشنامه ارزیابی عملکرد و برگزاری شش جلسه آموزشی ویژه دستگاه‌های اجرایی مستندات در مدت یک ماه جمع آوری شد.
دبیر چهاردهمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان اضافه کرد: در حدود یک هزار و 200 ساعت کار کارشناسی نتایج اولیه برای بررسی نهایی در اختیار کمیته انتخاب که متشکل از مدیران ستادی و نیز سایر دستگاه‌های اجرایی بودند،قرار گرفت.
ابراهیمی به مشارکت 71 دستگاه اجرایی در فرآیند ارزیابی عملکرد اشاره کرد و بیان داشت: این امر در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی و برنامه‌های تحول اداری است.
وی رویکرد جدید ارزیابی عملکرد در سال جاری را مبتنی بر گروه‌های کاری برگزیده دانست و افزود: در این جشنواره علاوه بر معرفی گروه‌های کاری برگزیده، کارمندان برتر شناسایی و معرفی می‌شوند.
دبیر جشنواره چهاردهم جشنواره شهید رجایی ادامه داد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته 210 نفر به عنوان کارمند برگزیده شناخته شدند.
وی اضافه کرد: 17 بخش خصوصی یا شخصیت حقوقی غیر دولتی نیز در این جشنواره مشارکت داشته‌اند.
ابراهیمی همچنین در ادامه این مراسم به قرائت بیانیه جشنواره چهاردهمین جشنواره شهید رجایی پرداخته که در بخشی از این بیانیه بهبود نظام ارزیابی عملکرد، استقرار مدیریت چرخه بهره‌وری، اجرای سند تفاهمنامه تحول اداری استان، استقرار برنامه‌ریزی شده سیستم پشتیبان توسعه فناوری اداری و گسترش فعالیت‌های دولت الکترونیک از رویکردهای اساسی مدنظر مدیریت کلان استان می‌باشد.
همچنین نظام آموزشی یکپارچه برای کارکنان دولت و نیازسنجی علمی از الزامات رو به رشد تحول اداری استان بوده و یکی از نقاط نیازمند بهبود در مدیریت استان است.
در بخشی از این بیانیه آمده است: وجود نیروهای کار آمد و موثر در حوزه کارشناسی و مدیریتی از جمله نقاط قوت است که هم‌زمان با استقرار سیستم‌های نوین آی تی و آی سی تی به ویژه اتوماسیون اداری زمینه ارائه هر چه بهتر خدمات به ارباب رجوع را فراهم می‌آورد که تدوین برش استانی از اولویت‌های اساسی مد نظر بر الگوی تحول اداری می‌باشد.
در بخشی دیگر از این بیانیه عنوان شده است: سند تفاهمنامه تحول اداری که ترجمان دقیقی از وضعیت دستگاه‌های اجرایی و مستندی فرا روی مدیریت کلان استان به منظور برنامه‌ریزی‌های آتی در ساماندهی تشکیلات و نیروی انسانی، بین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و مدیریت استان مبادله شده است.
در ادامه بیانیه آمده است: ستاد جشنواره انتظار دارد، مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن توجه دقیق و جدی در تکمیل این سند همکاری لازم را نموده و در نظام ارزیابی عملکرد سطح‌های فردی، گروهی، سازمانی و بین سازمانی که یکی از مؤلف‌های اساسی نظام جامع مدیریت عملکرد استان است، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت و بر استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد به صورت یکپارچه، محور دیگری از فعالیت‌های تحول اداری استان را ایجاد کنند.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است، ستاد چهاردهمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان اطمینان دارد مدیریت هدفمند و مبتنی بر برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت نظام اداری یکی از اصلی‌ترین وظایف مورد پیگیری در استان است که باید پیگیری شود و اجرایی  نمی‌شود و نمی‌توان رشد و توسعه مستمر داشت بدون آنکه نظام اداری متناسب با ساز و کارهای پیش بینی شده در اسناد و مدارک بالا دست بر این جهت بهبود نیابد.
بر این اساس ستاد امیدوار است که بتوان با تکیه بر رویکرد مثبت و سازنده استاندار و سایر مدیران ارشد استان به ویژه عزم و همت تمام کارکنان خدوم نظام اداری همواره فرآیند رشد و توسعه نظام اداری را بیش از پیش شاهد باشد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول