اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملکان تاکید کرد:

پرداخت به موقع خسارات ناشی از سرمازدگی و تگرگ کشاورزان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ملکان بر پرداخت به موقع خسارات ناشی از سرما و تگرک‌زدگی باغات انگور توسط بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: این شهرستان با تولید 67 درصد انگور استان به قطب انگور آذربایجان‌شرقی تبدیل شده است.

پرداخت به موقع خسارات ناشی از سرمازدگی و تگرگ کشاورزان
به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، مصطفی قاسمی صبح امروز در جلسه کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه در شهرستان ملکان بیش از 400 هکتار به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص یافته است، اظهار کرد: هر سال به طور متوسط بیش از 24 هزار تن گوجه‌فرنگی در این شهرستان برداشت می‌شود که نبود صنایع تبدیلی هر سال موجب خسارت فراوان به کشاورزان می‌شود.
وی با بیان اینکه در این منطقه به لحاظ تولید 67 درصد انگور استان، به قطب انگور آذربایجان‌شرقی تبدیل شده است، تصریح کرد: سرما و تگرگ سال گذشته به بیش از 5 هزار هکتار از باغات انگور ملکان خسارت وارد کرده است.
قاسمی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز جشنواره انگور ملکان گفت: افزایش قیمت انگور به لحاظ حمایت صندوق توسعه کشاورزی استان از تاکداران، یکی از ثمرات برگزاری این جشنواره ملی بود که امیدواریم امسال نیز این حمایت‌ها ادامه یابد تا انگور ملکان در دست افراد سودجو گرفتار نشود.
فرماندار شهرستان ملکان همچنین بر پرداخت به موقع خسارات ناشی از سرما و تگرک‌زدگی باغات انگور توسط بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: برخی از کشاورزان که سررسید تسهیلات آنان در اوایل مهرماه است، به لحاظ پرداخت حق بیمه در اواخر پاییز با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که امید است در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.
وی همچنین با ارائه پیشنهاد پرداخت تسهیلات بانکی برای بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: با اجرای این کار سقف افراد بیمه‌گذار در منطقه نیز افزایش خواهد یافت.

تغییر در شیوه بیمه کردن محصولات کشاورزی
امام جمعه شهرستان ملکان نیز در این نشست خواهان تغییر در شیوه بیمه کردن محصولات کشاورزی شد.
حجت الاسلام حافظ زمانی بر لزوم حمایت اصولی دولت از کشاورزان و باغداران تاکید کرد و گفت: بیمه کردن محصولات کشاورزی هنوز به صورت سنتی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه درختان نیز باید مشمول بیمه شوند، اظهار داشت: محصولات کشاورزی در ملکان عمدتاً به صورت درختی است اما فقط به خود میوه خسارت پرداخت می‌شود در حالی که درخت انگور اگر دچار سرمازدگی شود تا هفت سال ثمره دهی نخواهد داشت، بنابراین بهتر است درخت انگور و سایر درختان تحت شمول بیمه قرار گیرند.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول