اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ـ 1:

رهبری حکیمانه موجب شکست فتنه‌گران بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: رهبری حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای موجب شکست دشمنان در فتنه 88 شد.

رهبری حکیمانه موجب شکست فتنه‌گران بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی در گردهمایی مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه که ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: هجرت مبلغان دینی در ماه محرم به مناطق مختلف به برکت ذخیره بی‌پایانی است که امام حسین(ع) موجب آن بود.
وی با تاکید بر تلاش مبلغان در زمینه معرفی شخصیت والای سیدالشهدا(ع) و نشان دادن مقصد و اهداف آن بزرگوار به مردم، افزود: باید آنچه حق این امام است ادا شود.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امیرمومنان(ع) چهار عامل را سبب شکست دولت‌ها می‌داند، نخست پایمال کردن کارهای اساسی، دوم تمرکز بر روی کارهای جزئی، سوم جلو افتادن افراد نالایق در امور و چهارم، کنار گذاشته شدن اشخاص شایسته که مبلغان باید با بهره‌گیری از این سخنان، اولویت‌های امر تبلیغ را در نظر داشته باشند.
وی با بیان اینکه مسائل زیادی در امر تبلیغ وجود دارد که قابلیت عرضه به مردم را دارند، بیان کرد: در این میان مشخص کردن آنچه دارای اولویت بیشتری نسبت به بیان واجبات، مستحبات و مکروهات است ضرورت دارد.
محمدی به جمله مشهور امام خمینی(ره) با عنوان «حفظ نظام از اوجب واجبات است» اشاره و عنوان کرد: چنانچه نظام اسلامی وجود نداشته باشد توان انجام سایر واجبات نیز وجود نخواهد داشت به همین دلیل مهم‌ترین اصل در امر تبلیغ، حفاظت و پاسداری از نظام اسلامی است.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تفاوت‌های چشمگیر دوران قبل و پس از انقلاب در زمینه وضع حاکم بر جامعه و حوزه‌های علمیه اظهار کرد: وضعیت کنونی کشور که به برکت زحمات امام راحل(ره) و خون شهدا به دست آمده با آن دوران قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه باید قدر این نعمت الهی دانسته شود، افزود: قدردانی از این نعمت باید به وسیله بیان صحیح و دفاع منطقی از نظام اسلامی صورت گیرد زیرا از زمان علی(ع) تاکنون یک حکومت اسلامی در جامعه مسلمین برقرار نشده بود، اما خداوند پس از 14 قرن لطف بزرگی در حق ملت ایران عطا کرده و به رهبری بنیان گذار کبیر انقلاب، نظامی اسلامی بر مبنای دین و قرآن در ایران تشکیل شده است.
محمدی گفت: وجود نقص و ضعف در کشور امری اجتناب‌ناپذیر است، اما اساس نظام که بر پایه قرآن، عترت و احکام اسلامی شکل گرفته صحیح است هر چند تخلف‌هایی در مقام عمل صورت می‌گیرد به همین دلیل نباید همه چیز را به خاطر برخی نقص‌ها زیر سؤال برد.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با طرح این پرسش که دفاع از اصل نظام چگونه باید باشد، تصریح کرد: امامت و ولایت مهم‌ترین عامل ایجاد و بقای نظام اسلامی بوده و هست و اکنون نیز این مسئله به صورت ولایت فقیه در جامعه مطرح است.
وی اولویت دوم مبلغان در دوران تبلیغ را دفاع از ولایت همراه با استدلال منطقی دانست و گفت: چنانچه فقیه جامع الشرایطی در راس حاکمیت قرار نمی‌گرفت نظام اسلامی تشکیل نمی‌شد به همین دلیل بقای حکومت نیز وابسته به این اصل است.
محمدی با بیان اینکه دشمنان انقلاب از آغاز تاکنون به دنبال ضربه زدن به اصل ولایت بوده‌اند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره می‌فرمود پیشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد و در طول 33 سال گذشته نیز شاهد بودیم که مدیریت صحیح ولی فقیه موجب پیروزی ایران در دفاع مقدس شد.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در طول تاریخ این کشور هرگاه کشوری به ایران حمله می‌کرد همواره بخشی از خاک ما را به اشغال خود در می‌آورد اما فرماندهی فقیه جامع‌الشرایط در طول هشت سال جنگ تحمیلی موجب شد که حتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمنان باقی نماند.
وی با اشاره به وجود مشکلات عظیم اقتصادی و سیاسی در دوران پس از جنگ افزود: فتنه سال 88 یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی بود که پیش روی انقلاب قرار داشت به طوری که مقام معظم رهبری در این باره فرمودند عمق این فاجعه بعدها شناخته می‌شود.
محمدی بیان کرد: دشمنان این کشور به همراه عوامل داخلی خود در فتنه 88 بسیج شده بودند که نظام اسلامی را سرنگون ساخته و مهره‌های خود را بر سر کار بگذارند و به این امر امید زیادی داشتند اما به برکت رهبری حکیمانه آیت الله خامنه‌ای، دشمنان ضربه سختی خورده و شکست را پذیرا شدند.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه تهاجم به کشورهای همسایه ایران را مقدمه‌ای برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و افزود: بیان دیدگاه‌ها و مطالبات رهبری و نیز تبیین اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی امام راحل(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای که موجب نجات مردم ایران شد از وظایف مبلغین است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول