اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تیم جراحی نوزاد نادر:

جراحی نوزاد با قلب خارج از سینه با موفقیت در حال انجام است

خبرگزاری فارس: مسئول تیم جراحی نوزاد نادر گفت: عمل جراحی نوزاد نادری که قلبش بیرون از سینه قرار دارد با موفقیت در حال انجام است.

جراحی نوزاد با قلب خارج از سینه با موفقیت در حال انجام است
صادق صادق‌پور رودسری دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: نوزاد سه روزه‌ایی که قلبش بیرون از سینه قرار دارد به بیماری نادر توراسیک اکتوپیاکوردیس مبتلاست که در این بیماری نادر قلب به طور کامل در بیرون از قفسه سینه قرار دارد.
وی ادامه داد: در واقع قلب زیر چانه می‌تپد که چنین بیماری به طور تقریبی در هر یک میلیون در دنیا، یک مورد اتفاق افتاده است.
مسئول تیم جراحی نوزاد نادر و فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان اضافه کرد: در این نوع بیماری جداره سینه و شکم بسته نشده البته بسته نشدن جداره شکم زیاد‌تر مشاهده شده به طوریکه از هر ۵ هزار مورد تولد یک مورد به بسته نشدن جداره شکم مبتلا هستند ولی بسته نشدن جداره سینه امری بسیار نادر است.
وی توضیح داد: عوامل مختلفی همچون آلودگی هوا به سرب، مصرف زیاد ویتامین آ، عوامل تراتوژن و مصرف زیاد اسید فولیک می‌تواند در بروز این بیماری نادر مؤثر باشد.
صادق‌پور رودسری خاطرنشان کرد: چنین بیماری نادری در مرحله سونوگرافی قابل تشخیص است ولی متأسفانه در این نوزاد تشخیص داده نشده است. البته بروز این بیماری نادر با ناهنجاری‌های دیگری همراه است که پس از پایان عمل جراحی به بررسی این موضوع نیز خواهیم پرداخت.
وی تأکید کرد: بر اساس یافته‌های اولیه ما تاکنون ۷۰ مورد از این بیماری نادر در دنیا دیده شده که در ۲۹ مورد عمل جراحی بیماری نادر تراسیک ‌اکتوپیاکولدیس، ۲۵ مورد فوت شده‌اند و تنها چهار مورد زنده‌ مانده‌اند.
مسئول تیم جراحی نوزاد نادر یادآور شد: در تیم جراحی این نوزاد نادر علیرضا محمد‌زاده جراح متخصص تراکوس، دکتر فرهنگ به عنوان رزیدنت و دکتر نوبخت و علی‌اکبر زینالو با عنوان فوق تخصص قلب کودکان حضور دارند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول