اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس جمهور صورت گرفت؛

افتتاح نخستین نمایشگاه مؤلفان سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نخستین نمایشگاه آثار مؤلفان سیستان و بلوچستان در موزه منطقه‌ای جنوب شرق افتتاح شد.

افتتاح نخستین نمایشگاه مؤلفان سیستان‌وبلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه با ارائه 595 عنوان کتاب از 225 مؤلف بومی استان سیستان و بلوچستان در موزه منطقه‌ای جنوب شرق برگزار شد.
اکبر شیخ افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه، معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای فرهنگی استان در زمینه کتاب و کتابخوانی به مردم کشور است تا با چهره‌های فرهنگی این منطقه بهتر آشنا شوند و زمینه‌های شکوفایی استعدادهای جوانان این خطه از میهن اسلامیمان فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: از سویی برپایی این نمایشگاه به عنوان نخستین بانک اطلاعات مؤلفان استان بوده و همه مردم می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همکاران و دست‌اندرکاران سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان از حدود سه ماه قبل درصددند و تلاش بسیار کرده‌اند تا بتوانند این نمایشگاه را در استان دایر کنند و در توسعه فرهنگ منطقه گام بردارند.
شیخ بیان کرد: این نمایشگاه از امروز به مدت هشت روز در موزه جنوب شرق دایر بوده و عموم علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها و عصرها از این نمایشگاه دیدن کنند.
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه تازه‌های کتاب در محوطه کتابخانه صاحب‌الزمان نیکشهر گشایش یافت.
امام جمعه نیکشهر در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: کتابخوانى باید مثل خوردن و خوابیدن، در زندگى مردم وارد شود زیرا تأکید اسلام براین است که محیط جامعه اسلامى مثل یک مدرسه، محیط تعلیم و تعلم باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین احمد لطفیان سرگزی افزود: کتابخوانى باید به عنوان یک سیره و سنت رایج بین مردم ما ترویج یابد.
وی ضمن تشکر از کتابداران اظهار داشت: کار فرهنگی علاوه بر اینکه باید در آن تلاش و پشتکار باشد نیاز به صبر و حوصله دارد تا ثمره‌اش آشکار شود.
‌این نمایشگاه علاوه بر تازه‌های کتاب دارای غرفه‌های  نقاشی، قصه‌گویی و مسابقه قصه‌گویی و داستان‌نویسی است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول