اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی انجام شد؛

آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس کردستان

خبرگزاری فارس: با اجرای طرح شیر، توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان کردستانی در سال‌تحصیلی جاری آغاز شد.

آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین طرح شیر مدارس که با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان در دبستان پروین اعتصامی روستای حسن آباد سنندج برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح شیر اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری شیر رایگان بین تمامی دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع ابتدایی و راهنمایی مدارس دولتی و غیر دولتی، مراکز شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست، پیش‌دبستانی، مدارس استثنایی، استعدادهای درخشان، مهدهای کودک تحت پوشش آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی توزیع می‌شود.
خسرو ساکی بیان کرد: در این طرح بیش از 219 هزار نفر از دانش‌آموزان جامعه هدف زیر پوشش شیر رایگان قرار می‌گیرند.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال ‌تحصیلی جاری تعداد 15 میلیون و 398 هزار و 600 واحد شیر شامل 10 میلیون 126 هزار و 970 لیوان شیر پاستوریزه و 5 میلیون و 271 هزار و 630 پاکت شیر استریل در بین جامعه هدف توزیع شود.
وی یادآور شد: برای اجرای این طرح مبلغ 33 میلیارد ریال اعتبار برای تهیه و توزیع آن پیش بینی شده است که با همکاری دست‌اندرکاران طرح شیر در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین به دانش‌آموزان و آینده سازان میهن اسلامی توصیه کرد برای ساختن آینده درخشان، به سفارشات پدر و مادر، مربیان و معلمان خود توجه کنند و با قرآن انس بیشتری داشته باشند.
ساکی خطاب به دانش‌آموزان یادآور شد: ورزش کنند، بهداشت را رعایت کرده و تغذیه سالمی داشته باشند و از شیر و فرآوردهای لبنی استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، همزمان با توزیع شیر در مدارس، طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان مدارس روستایی استان نیز به اجرا درآمد که در این طرح نیز بیش از 86 هزار دانش‌آموز مدارس روستایی، شامل دانش‌آموزان ابتدایی، راهنمایی، پیش‌دبستانی و مدارس استثنایی استان تحت پوشش تغذیه رایگان قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول