اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

وزارت نیرو واقعیات را به رئیس جمهور بگوید

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان با بیان اینکه وزارت نیرو اطلاعات صحیحی پیرامون آب در اختیار رئیس جمهور قرار نمی‌دهد، گفت: مدیریت آب زاینده‌رود از سرچشمه تا باتلاق گاوخونی باید واحد و یکسان باشد.

وزارت نیرو واقعیات را به رئیس جمهور بگوید
سید مرتضی سقائیان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که به عنوان شهردار اصفهان تا چه اندازه برای ماندن آب در رودخانه زاینده‌رود تلاش می‌کنید، اظهار داشت: بر اساس گفته مدیران استان از 17 آبان ماه به مدت 38 روز قرار است آب در رودخانه زاینده‌رود جاری بماند و بعد از آن با قطعی رودخانه مواجه هستیم.
 
*زاینده رود رودخانه مستمر است نه فصلی

وی افزود: پدران ما یاد ندارند که آب زاینده‌رود قطع شده باشد و با همه صحبت‌هایی که مبنی بر فصلی بودن این رودخانه می‌شود، باید گفت؛ زاینده‌رود یک رودخانه مستمر است و مدنیت اصفهان در کنار این رود شکل گرفته است.
شهردار اصفهان با طرح این سوال که مسئول توسعه و تنظیم آب کیست، ادامه داد: توسعه‌های صنایعی که نیازمند آب است در اطراف زاینده‌رود بیش از ظرفیت این رودخانه بوده است و این در حالی است که خشکسالی را عامل اصلی خشکی زاینده‌رود عنوان می‌کنند.
وی تصریح کرد: هر کسی که زاینده‌رود بی آب را مشاهده می‌کند، متوجه می‌شود که نبود برنامه‌ریزی مدون سبب خشکی این رود شده است.
 
*احداث تونل بهشت آباد 84 ماه زمان نیاز دارد
سقائیان‌نژاد اضافه کرد: تنها طرحی که در حال حاضر ما را امیدوار به داشتن آب در رودخانه زاینده‌رود می‌کند، احداث تونل بهشت آباد است که یک میلیارد متر مکعب آب را از خلیج فارس به فلات مرکزی باز می‌گرداند که آن هم با حاشیه‌های فراوان متوقف شده است.
وی تصریح کرد: با استفاده از تکنولوژی موجود از زمان آغاز به کار احداث تونل بهشت آباد 84 ماه طول می‌کشد تا این طرح به بهره‌برداری برسد.
شهردار اصفهان در پاسخ به این سوال که اظهارات اخیر رئیس جمهور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در مورد برداشت آب شرب و کشاورزی به هر میزان توسط مردم این استان را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: البته رئیس جمهور صحبت‌های خود را در شهر اردل تلطیف کردند، اما مدیریت آب باید از ابتدا و سرچشمه تا انتها در باتلاق گاوخونی یکسان باشد و اگر آقای احمدی‌نژاد عنوان می‌کند که من مدیر آب چهارمحال و بختیاری هستم، باید مدیریت این رودخانه را در استان‌هایی دیگر نیز به عهده بگیرد.
وی خطاب به خبرنگاران بیان داشت: شما اصحاب رسانه باید هر روز یک مقاله، یادداشت و گزارشی را از کارشناسان خبره درون نظام پیرامون زاینده‌رود تهیه و به مردم و مسئولان اطلاع‌رسانی کنید.
سقائیان‌نژاد تاکید کرد: اگر اطلاع‌رسانی صحیحی به رئیس جمهور بشود ما شاهد چنین صحبت‌هایی پیرامون آب نیست.
وی اظهار داشت: ما قضیه رودخانه زاینده‌رود و مدیریت آب را از طریق دفتر رهبر معظم انقلاب پیگیری می‌کنیم، چرا که ایشان نیز در این مورد سفارش‌هایی را در گذشته به دولت داشته‌اند.
شهردار اصفهان افزود: خبرنگاران نباید نمایندگان مجلس را رها کنند و دست در دست هم دهند تا زنده رود زنده بماند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول