اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال اول جنگ چه گذشت؟/

«شلیک یک گلوله» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «شلیک یگ گلوله» تالیف علی نقدی صادقی توسط انتشارات شهیدین منتشر شد.

«شلیک یک گلوله» منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، «شلیک یک گلوله» بخشی از خاطرات یک سال و نیم نخست دوره دفاع مقدس است که به عنوان قطره‌ای از دریای بیکران حماسه‌های رزمندگان اسلام، به حکم وظیفه دینی توفیق شرکت در صحنه‌های حماسی داده شد.
در مقدمه این کتاب آمده است: امروز نیز اگر نبود راهنمایی و هدایت پیامبرگونه ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای که با دادن بصیرت دینی و سیاسی به موقع، حق را از ناحق مشخص کردند، معلوم نبود من و توی مدعی انقلابی بودن امروز در کدام گوشه از ناکجا آباد حلقه‌های شیطانی گرفتار آمده بودیم.
نویسنده در قسمت دیگری از این مقدمه آمده است: اینجانب تدوین خاطرات دوران پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را به خود فرض دانسته و از همه رزمندگان این دوران تقاضا می‌کنم اگر تا به حال به هر دلیل در ثبت و ضبط خاطرات خود اقدامی نکرده‌اید، از هم اکنون اوقات خود را به این امر اختصاص دهید و آثار گرانبهایی از گنجینه‌های دفاع مقدس به رشته تحریر درآورید تا این آثار مستند قطره‌ای از دریای تاریخ امام خمینی(ره) باشد.
در ادامه این مقدمه آمده است: همانگونه که شجاعت به دست گرفتن تفنگ را داشته و از دین و ناموس خود دفاع کرده‌اید، بی‌شک شهامت به دست گرفتن قلم و نگاشتن ارزنده‌ترین خاطرات دوران گرانبهای دفاع مقدس را نیز خواهید داشت.
این کتاب از پنج فصل تشکیل شده است که در فصل اول به سابقه روابط بین ایران و عراق اشاره شده و در فصل دوم به بیان علل آغاز جنگ عراق علیه ایران و شرایط زمانی آغاز جنگ و نیز عملکرد بنی صدر و مواضع امام خمینی(ره) و پیشروی دشمن در مناطق مرزی پرداخته است.
در فصول سوم تا چهارم این کتاب به چگونگی درخواست اعزام به جبهه و خاطرات عملیات فتح‌المبین پرداخته است همچنین برخی از تصاویر دفاع مقدس در آخر کتاب ضمیمه شده است.
کتاب «شلیک یگ گلوله» که توسط انتشارات شهیدین منتشر شده است، با شمارگان هزار نسخه و قیمت 2 هزار و 500 تومان در 144 صفحه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول