اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی:

9 میلیون سند در آذربایجان‌شرقی مکانیزه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: 9 میلیون سند در آذربایجان‌شرقی مکانیزه می‌شوند.

9 میلیون سند در آذربایجان‌شرقی مکانیزه می‌شوند
علی‌ جعفری‌آذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به سیاست دولت در زمینه مکانیزه کردن اسناد، از تسریع در این زمینه خبر داد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 میلیون سند در استان وجود دارد، افزود: 9 میلیون سند در آذربایجان‌شرقی مکانیزه می‌شوند.
آذربایجان شرقی در زمینه مکانیزه کردن اسناد رتبه 27 کشوری را دارد
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی یادآور شد: این استان در زمینه مکانیزه کردن اسناد رتبه 27 کشوری را دارد و در زمینه مکانیزه کردن اسناد رتبه خوبی نداریم که تاخیری هفت ماهه در این زمینه رخ داده است.
وی ادامه داد: از این 9 میلیون سند حدود 80 درصد از اسناد مربوط به افراد در حال حیات بوده و20 درصد نیز مربوط به افراد فوت شده است.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی افزود: یکی از اولویت‌های مهم امسال تهیه آرشیو الکترونیکی اسناد ثبتی است که در این راستا هرگونه تغییر در اسناد و  تنظیم اسناد به صورت مکانیزه انجام می‌شود.
وی ادامه داد: تلاش داریم امسال از 3 میلیون سند استان آرشیو الکترونیکی تهیه شود و برای 6 میلیون سند نیز سال آینده اقدام می‌شود.
جعفری‌آذر، بر صدور کارت هوشمند در استان تاکید کرد و گفت: این اقدام به صورت کشوری انجام می‌شود تا بیش از 300 نوع خدمت از طریق این کارت صورت گیرد.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های پستی به صورت قابل توجه در کنار افزایش دقت از نتایج این طرح است که موجب می‌شود تمام مراحل به صورت رایانه‌ای انجام شود.
وی ادامه داد: در زمینه تهیه آرشیو الکترونیکی اسناد هزینه اسناد قبل از سال 68 و پس از آن متفاوت است که در این راستا باید مدیریت شود.
جعفری‌آذر یادآور شد: در تبریز و اسکو تهیه آرشیو الکترونیکی دارای روند خوبی است که در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه عدم ثبت کدپستی جدید در کارت ملی موجب مشکلاتی در ارائه خدمات می‌شود، گفت: دستگاه‌های دولتی باید در این راستا همکاری داشته و در صورت تغییر آدرس ارباب‌رجوع را نسبت به مراجعه به ثبت احوال و تغییر کدپستی ملزم کنند.
جعفری ‌آذر با بیان اینکه بخشی از خدمات دستگاه‌ها با ارائه کد ملی صورت می‌گیرد، بیان کرد: همکاری به صورت اتوماسیون از طریق سازمان‌ها در زمینه معرفی کد ملی خواهد توانست مراجعات مستقیم مردمی و هزینه‌ها را کاهش دهد.
وی همچنین با اشاره به استقرار مرکز ثبت احوال در مرکز تبریز اظهار کرد: این تمرکز موجب ترافیک سنگین در مرکز تبریز شده که برای توزیع خدمات این مرکز از چهار مرکز در تبریز برنامه‌ریزی شده است. 
جعفری‌آذر در ادامه بر ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید کرد و گفت: در استان 350 نفر سند هویتی مشاهیر، مفاخر مذهبی و فرهنگی تهیه شده که به صورت نمایشگاهی در محل تالار شهرداری تبریز مستقر است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول